Ni som har gjort ÄD/ska göra hur mkt har ni fått veta om ägg donators utseende? Sett bilder/fått utförligt info?
Enstående mamma till pojke på nio år m speciella behov. Pga genetisk starkt ärflighet till att nästa barn få svåra handikapp väljer jag att bli mamma genom kombinerad ägg och spermiedonation via assiterad befruktning. Min son är lik på sin pappas i färgerna och är rödlätt håret och har blågröna ögon och jag har mer ett typiskt östeuropeiskt utseende med bruna ögon och mörkt-brunt hår och ganska ljus hy.
Hur får man fram rött hår på nästa barn om man ej lyckas få fram två donatorer m rött hår?
Någon som vet hur hårfärg ärvs? Dvs min sons pappa har cendrefärgat hår men har anlag för rött hår och jag har mörkt hår o vår son har rödaktig hår.
Har tänkt att matcha mitt ev nästa barns utseende så långt det går med sonen då det ej kommer att finnas en pappa med i bilden. Så att man ser en viss biologisk likhet tänkte jag.
Det viktigaste är att donatorerna är friska så klart och att barnet blir friskt får man ju hoppas.
Hur har ni andra som genomgått ÄD gjort? Har ni fått se bilder på kvinnorna som donerat äggen el bara fått beskrivning på hälsostatus el ?
Och vilket land verkar mest lämpat m tanke på rött hår? Vet att Cryos har spermadonatorer m rött hår men äd m rött hår är det kanske inte så vanligt? Vore bra om man hittade en klinik som har både ägg och spermiedonator men iom speciella krav på utseende så kan det bli knepigt.
Tips och råd tack.....