• barnlägtan

när går ett barn

När kan man säga att ett barn går?  när den börjar ta sina första steg, eller när den går i största delen istället för att krypa eller när den kan vända om när den går och inte bara går framåt? ja...ni kanske förstår......vad tycker ni? 

• Svar på tråden när går ett barn
  • Nemiia

Vi sa att hon gick när hon gick självständigt ca 10 steg

• Frida g

När de väljer att gå istället för att krypa...

• bellsii

när dom börjar gå hela tiden. min son tog sina första steg vid 11 månader vid 13 månader går han hela tiden nu så jag säger att han var  13 månader.

• vittra

När de går hellre än att krypa, dvs när de går hela tiden. Vår tjej gick självständigt några steg ibland och kortare sträckor någon gång då och då från att hon var 13 mån, men inte förrän vid 17 månader började hon verkligen gå på riktigt så jag brukar säga 17 månader.

• Tant Green

Jag tycker nog också att det är när de väljer att gå istället för att krypa. Och när de inte bara går mellan två möbler/personer utan går lite runt och kan stanna till (kanske böja sig ner och plocka upp något) och sen fortsätta vidare.

Min tjej tog inte första stegen förrän hon var 14 månader, men sen gick det undan så jag säger att hon gick vid 15 månader.

• LillaFlingan

vår son kunde ta några steg vid 10mån, men släppte inte taget självmant förräns vid 13mån och gick då omkring. så vi säger 13månader. :)

• Kazeer

Jag säger att vår äldste kunde gå, när han var 15,5 månad gammal. Det var då han en dag reste sig upp och gick som om han aldrig hade gjort annat.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • yessan

Min tös ställde sej upp å sprang det första hon gjorde (innan hon gick) :) hon var då 8mån.. Annars så tycker ja väl att den går när dem inte kryper längre :)

• k girl

min son har tagit sina första steg och tekniskt klarar han av det, men han vill hålla i nåyot när han gör det. Så han går inte äännu, det gör han när han går själv.

• Plutteli

Håller med övriga, barnet går när det väljer att gå istället för att krypa osv.
    Vår tjej tog första stegen själv vid 10 månader men vi säger att hon lärde sig gå vid 11 månader för det var då hon gick mer än hon kröp och kunde gå på ojämt underlag, vända sig om m.m.

Svar på tråden när går ett barn