• MammatillJacob

Gravid i Malmö

Jag har ett planerat kejsarsnitt den 4 jan 2011 och nu är jag nervös/stressad såklart. Skulle vilja veta hur det gick för er och eran partner under förlossningen och eventuellt vistelsen efter, dvs på BB. Jag vill absolut INTE bli kvarlämnad ensam med barnet, vill ha min man med mig. Hur gjorde de med er? Kom gärna med förslag. Är nyfiken från både de som har blivit snittade och även de som fött vaginalt.

• Svar på tråden Gravid i Malmö
  • vi5

Har gjort tre snitt. Det gick jättebra mannen får vara med hela tiden ända tills de ska sy dig efteråt. Då går din man & bebisen till ett annat rum & du ligger på "uppvaket" tills du har fått tillbaka känseln & kan röra benen. Sen körs du till mannen & bebben. :) Det kommer gå bra lycka till vet att man är nervös & man kan till & med börja skaka på britsen av både spänning & glädje men det lägger sig man får en varm filt på sig innan de börjar.

• vi5

min man fick sova första natten med mig & bebbe säg till om det redan innan så kan de kanske fixa ett eget rum till er men var ute i god tid säg att du är jättenervös överdriv gärna ;) att du har ångest t.om 

• MammatillJacob

Tack för svaret! Under kejsarsnittet vet jag om att min man får vara med, men det är självaste BB vistelsen som gör mig nervös att få stanna kvar ensam med barnet, usch vill inte tänka på det äns:( Var hos kuratorn igår och vi pratade om just detta och hon ringde då in till förlossningen. De sa att det just nu var massor med katastrofsnitt och att det var fullt. Hoppas att det lugnat sig en aning till den 4:e.. När snittades du?

Ja, absolut, jag överdrev både i förlossningsplan och kommer även att göra det på inskrivningen på måndag. Jag mår verkligen dåligt av det, inte så att jag överdriver utan anledning. Har inte mått bra på sistonne. Dessutom har jag svår foglossning som begränsar mina rörelser både i sängen och även andra rörelser. Min man brukar hjälpa mig, det är också en anledning till att jag vill ha honom vid mig.

Tack så mycket.

• vi5
    MammatillJacob skrev 2010-12-31 12:29:02 följande:
    Tack för svaret! Under kejsarsnittet vet jag om att min man får vara med, men det är självaste BB vistelsen som gör mig nervös att få stanna kvar ensam med barnet, usch vill inte tänka på det äns:( Var hos kuratorn igår och vi pratade om just detta och hon ringde då in till förlossningen. De sa att det just nu var massor med katastrofsnitt och att det var fullt. Hoppas att det lugnat sig en aning till den 4:e.. När snittades du?

Ja, absolut, jag överdrev både i förlossningsplan och kommer även att göra det på inskrivningen på måndag. Jag mår verkligen dåligt av det, inte så att jag överdriver utan anledning. Har inte mått bra på sistonne. Dessutom har jag svår foglossning som begränsar mina rörelser både i sängen och även andra rörelser. Min man brukar hjälpa mig, det är också en anledning till att jag vill ha honom vid mig.

Tack så mycket.
    ja men jag tror det kommer lösa sig om du förklarar noga alltihop :) lycka till nu snart har du en fin bebbe :)
  • MammatillJacob

Ja absolut, inte många dagar kvar. 3 dagar. När snittades du?

• älskarlivet81

Jag födde dock vaginalt, hamnade på familje-BB så min man fick vara kvar med mig och bebis. Hade det inte funnits plats på familje-BB hade jag hamnat på vanliga BB och då hade min man inte fått stanna.

• MammatillJacob

Jaha men i vårt fall så kommer vi inte hamna på familje-bb eftersom jag ska snittas. De är till för endast vaginal samt komplikationsfri förlossning.

• älskarlivet81
    MammatillJacob skrev 2011-01-01 11:10:58 följande:
    Jaha men i vårt fall så kommer vi inte hamna på familje-bb eftersom jag ska snittas. De är till för endast vaginal samt komplikationsfri förlossning.
    Jo det vet jag, men som jag förstått det så är det väldigt få som får enskilda rum på vanliga bb. De har bara några fåtal rum och då ska det nog vara en del komplikationer för att få de rummen
  • vi5
    MammatillJacob skrev 2011-01-01 09:45:35 följande:
    Ja absolut, inte många dagar kvar. 3 dagar. När snittades du?
    2år sedan :)
Svar på tråden Gravid i Malmö