• roflmao

Massageapparat? (Nej inte en sån, pervo!)

Hörni, jag har periodvis väldigt ont i ena skuldran vilket orsakas av att jag sitter dåligt på jobbet. Jag gillar inte när människor är där och knådar, mest för att det gör ont (det har för tillfället knutit sig ganksa rejält). Har ni någon erfarenhet av de olika massageapparater som finns i handeln? OBH Nordica har ett par olika som är relativt billiga. Är det något att ha? Jag vill helst ha en sån med handtag eftersom det är lättare att sikta med dem än de som som är mer som en nackkrage. Visserligen kommer personen i kassan säkert att anta att jag ska använda den på ett mer intimt område men det får jag ta.

• Svar på tråden Massageapparat? (Nej inte en sån, pervo!)
  • roflmao
    Älskarlivet skrev 2010-12-30 23:13:04 följande:
    AHahahahah.... stackars TS!
    Inte synd om mig, jag är inte den som är den.   Dessvärre är vibrationerna i mina dildos alldeles för svaga annars hade jag testat det.
  • roflmao
    Linda1976 skrev 2010-12-30 23:13:59 följande:
    www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=...

En sån här fick vi i julklapp. Den är ljuvlig!! Speciellt för triggerpunkterna mellan skulderbladen... AJJJJ fast skönt, haha.
    Jag har funderat på en sån men jag känner mig skeptisk till om den kommer att komma åt på rätt ställe? Mitt onda sitter mer uppåt nacken till typ. Måste ju iofs finnas så man kan testa en någonstans.
  • Älskarlivet
    roflmao skrev 2010-12-30 23:17:04 följande:
    Inte synd om mig, jag är inte den som är den.   Dessvärre är vibrationerna i mina dildos alldeles för svaga annars hade jag testat det.
    *puhh* Bra !! Den som Linda 1976 rekommenderade har jag nog testat på Media MArkt och den var riktigt skön!
  • Linda1976
    roflmao skrev 2010-12-30 23:19:44 följande:
    Jag har funderat på en sån men jag känner mig skeptisk till om den kommer att komma åt på rätt ställe? Mitt onda sitter mer uppåt nacken till typ. Måste ju iofs finnas så man kan testa en någonstans.
    Man kan ställa in höjd på nack-avdelningen var nånstans de rullande kulorna ska knåda. Med och utan värme, och för ryggen finns 2 olika sorters knåd. Den är skitbra!

De finns att prova på både Mediamarkt och OnOff. iaf här i Göteborg. 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • roflmao
    Linda1976 skrev 2010-12-30 23:21:43 följande:
    Man kan ställa in höjd på nack-avdelningen var nånstans de rullande kulorna ska knåda. Med och utan värme, och för ryggen finns 2 olika sorters knåd. Den är skitbra!

De finns att prova på både Mediamarkt och OnOff. iaf här i Göteborg. 
    Då ska jag bege mig ut på en provtur efter nyår! Undrar om de tittar snett på en för att man skriker högt när den masserar på det onda stället? Obestämd
  • Älskarlivet
    roflmao skrev 2010-12-30 23:24:45 följande:
    Då ska jag bege mig ut på en provtur efter nyår! Undrar om de tittar snett på en för att man skriker högt när den masserar på det onda stället? Obestämd
    Tyckte den där fjärrkontrollen såg lite mysko ut på bilden som Linda 176 skickade. Ska man sitta på den eller....Tyst hihihi
  • jaghopparhögt

Fast de där apparaterna är i princip värdelösa, de duger om man bara vill ha lite skön massage men fungerar inte alls om man har riktigt problem.

• roflmao
    jaghopparhögt skrev 2010-12-30 23:33:57 följande:
    Fast de där apparaterna är i princip värdelösa, de duger om man bara vill ha lite skön massage men fungerar inte alls om man har riktigt problem.
    Så jag måste bli masserad av en livs levande människa om det ska bli bättre? Fasen också. Jag gillar inte när främmande människor tar på mig. Undrar om det går att specificera att man bara vill bli masserad inom en specifik kvadratdecimeter.  
  • jaghopparhögt
    roflmao skrev 2010-12-30 23:38:44 följande:
    Så jag måste bli masserad av en livs levande människa om det ska bli bättre? Fasen också. Jag gillar inte när främmande människor tar på mig. Undrar om det går att specificera att man bara vill bli masserad inom en specifik kvadratdecimeter.  
    Alltså om din sambo masserar dig så är det lite bättre än en sådan där apparat, det lindrar för stunden och kan få dig att slappna av vilket kan leda till att det blir bättre i längden.
    Men annars så ger det inget, det måste till folk som kan massera, träna dig eller knacka ryggar för att de ska ge någon riktig effekt.

Enklaste och bästa lösningen för dig borde nog vara att ta bort det som gör att du får ont. Ändra på din arbetsställning, eller börja träna eller en kombination.
Svar på tråden Massageapparat? (Nej inte en sån, pervo!)