• Super blondinen

Vad har ni för fabrikat på eran flaska?

Finnes en hel djungel av flaskor där ute så tänkte kolla av nyfikenhet vilka som folk använder.

Komentera gärna med vilken ni napp ni använder till och ålder på barnet.

Använder ni fler får ni gärna skriva till det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har ni för fabrikat på eran flaska?
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 10:24:43 följande:
    Jag skulle aldrig nånsin göra egna öppningar!

"Det blir inga lösa bitar"?
    Nä om man har tur så håller nappen.
    Du lär ju knappast se OM något lossnar precis när barnet suger.
    Det blir det inte. Om man har tur? Hur ömtåliga tror du att de är? Märkligt att det till och med finns nappar UTAN hål då för dem som föredrar att göra dem själv. Minns inte vilket märke, men såg det för inte allt för länge sen på apoteket, tror de tillhörde deras egna flaskor.

Man gör inte hela hålet heller, man bara töjer ut det som redan finns.
  • La Lola
    Candra skrev 2011-01-04 10:31:33 följande:
    Det blir det inte. Om man har tur? Hur ömtåliga tror du att de är? Märkligt att det till och med finns nappar UTAN hål då för dem som föredrar att göra dem själv. Minns inte vilket märke, men såg det för inte allt för länge sen på apoteket, tror de tillhörde deras egna flaskor.

Man gör inte hela hålet heller, man bara töjer ut det som redan finns.
    Jag finner det märkligt att nån som köper en ny flaska varje mån pga repor (vad nu faran är där) inte ser några problem med att göra egna hål i själva nappen.....

När jag var liten kunde man köpa speciella nålar man gjorde hål med i napparna.
    Skulle tro att de du sett oxå ska användas ihop med speciella "verktyg" o inte vanliga knivar.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 10:36:25 följande:
    Jag finner det märkligt att nån som köper en ny flaska varje mån pga repor (vad nu faran är där) inte ser några problem med att göra egna hål i själva nappen.....

När jag var liten kunde man köpa speciella nålar man gjorde hål med i napparna.
    Skulle tro att de du sett oxå ska användas ihop med speciella "verktyg" o inte vanliga knivar.
    Läste på dem, och så var det inte.

Eftersom jag till och med fick det som tips från bvc så tror jag inte att det kan vara nån fara, speciellt inte eftersom vi har en sån himla överdramatisk "tant".

Jag säger inte att det är "farligt" med repor, men jag tycker det ser ofräscht ut.
  • La Lola
    Candra skrev 2011-01-04 10:40:06 följande:
    Läste på dem, och så var det inte.

Eftersom jag till och med fick det som tips från bvc så tror jag inte att det kan vara nån fara, speciellt inte eftersom vi har en sån himla överdramatisk "tant".

Jag säger inte att det är "farligt" med repor, men jag tycker det ser ofräscht ut.
    Är det denna du sett på Apoteket?

"Om Nappflaska PetAg

För djur.

Nappflaska för djur (t ex hundvalpar och kattungar). Nappflaskan är i plast och märkt i matsked och i ml. 1 matsked motsvarar 15 ml. Hål i dinappen görs med en nål alternativt ett litet kryss med ett rakblad. Öppningens storlek reglerar utflödet.
    Förpackningar: 60 ml respektive 120 ml. Två extra dinappar ingår samt en diskborste anpassad för flaskan"
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 10:42:35 följande:
    Är det denna du sett på Apoteket?

"Om Nappflaska PetAg

För djur.

Nappflaska för djur (t ex hundvalpar och kattungar). Nappflaskan är i plast och märkt i matsked och i ml. 1 matsked motsvarar 15 ml. Hål i dinappen görs med en nål alternativt ett litet kryss med ett rakblad. Öppningens storlek reglerar utflödet.
    Förpackningar: 60 ml respektive 120 ml. Två extra dinappar ingår samt en diskborste anpassad för flaskan"
    Självklart inte.
  • La Lola
    Candra skrev 2011-01-04 10:45:17 följande:
    Självklart inte.
    Det var väl inte så självklart?
    Jag hittade ingen annan på deras hemsida.
  • Candra
    La Lola skrev 2011-01-04 10:45:57 följande:
    Det var väl inte så självklart?
    Jag hittade ingen annan på deras hemsida.
    Har du sett hur såna för djur ser ut? Då hade det (det BORDE iaf varit det) självklart för dig.

Möjligt att det inte finns på hemsidan, men det är mycket som inte finns där. Ska kolla nästa gång jag går dit vad de heter.
  • La Lola
    Candra skrev 2011-01-04 10:48:00 följande:
    Har du sett hur såna för djur ser ut? Då hade det (det BORDE iaf varit det) självklart för dig.

Möjligt att det inte finns på hemsidan, men det är mycket som inte finns där. Ska kolla nästa gång jag går dit vad de heter.
    Näe, det har jag inte eftersom jag aldrig flaskmatat ett djur.

Ja gör det o kolla oxå om någon specialnål eller dyl ska användas.
  • livet med barn

Niilla: använder du fortfarande mam? För deras går att köpa på Coop, ica mm. Vi kör nr 3 i våran flaska till välling, hade den även till ersättning innan vi gick över helt till välling.

• Niillis
    livet med barn skrev 2011-01-04 12:51:41 följande:
    Niilla: använder du fortfarande mam? För deras går att köpa på Coop, ica mm. Vi kör nr 3 i våran flaska till välling, hade den även till ersättning innan vi gick över helt till välling.
    ja jag kör mam men vi har 3 a men de e för litet ska finnas har sett på apoteket förr en 3 a just för välling eller om de kanske finns större  vällingen är ju jättetjock jag vill köra endast välling men måste blanda ut det just nu pga att hålet blir för litet kör med godnatt välling nestle
  • livet med barn
    Niillis skrev 2011-01-04 14:01:55 följande:
    ja jag kör mam men vi har 3 a men de e för litet ska finnas har sett på apoteket förr en 3 a just för välling eller om de kanske finns större  vällingen är ju jättetjock jag vill köra endast välling men måste blanda ut det just nu pga att hålet blir för litet kör med godnatt välling nestle
    okej.. ska ju finnas en napp med endast kryss, tror det är 3an.. men kolla i matbutiken annars eller i en barnaffär?
    ~ William 13/2 ~
  • Niillis
    livet med barn skrev 2011-01-04 14:05:12 följande:
    okej.. ska ju finnas en napp med endast kryss, tror det är 3an.. men kolla i matbutiken annars eller i en barnaffär?
    ja annars får jag ju köra till en barnaffär  såklart :D
  • Candra
    Niillis skrev 2011-01-04 14:01:55 följande:
    www.mambaby.com/mam/om_produkterna-dricka-dinappar,26979,RefStoryID__26988.html
  • sweran

har köpt en Dr Brown till dottern som är 4 månader.... o det enbart för att hon hade kolik som litn o vill inte hamna i den situationen med magont o skrik igen om det går att undvika... måste ju börja med ersättning nu eftersom hon inte går upp i vikt, bara växer på längden :(

dottern som är snart 2½ har vanliga Esska i olika storlekar....

• Mirakel händer

Mam Anti kolik använder vi till dottern. Vi har 3 flaskor, 2 stora till ersättning och 1 liten till vatten. I de stora är det dinapp nr 2 och lilla nr 1. Har 2:än pga att dottern får svårt att svälja med nr 3. Hon är lite mer än 6,5 månad gammal.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
Svar på tråden Vad har ni för fabrikat på eran flaska?