• cicci85

Skrämmande att personalen i barnaffärer ger fel råd om bilbarnstolar!

Skrämmande att personalen i barnaffärer ger fel råd! Tyvärr stämmer det med min erfarenhet och jag litar inte alls på vad de säger utan kollar alltid upp med trovärdigare källor som NTF och VTI.Kolla klippet! http://www.nyhetskanalen.se/tv?videoId=1.1961381

Allt fler vänder barnen för tidigt och allt fler småbarn dör i trafiken! http://www.nyhetskanalen.se/tv?videoId=1.1961381

Jag tycker att det är jättebra att de pratat om detta en hel del på nyheterna igår och idag! Hoppas att fler föräldrar väljer att låta sina barn åka så säkert som möjligt så länge det går

• Svar på tråden Skrämmande att personalen i barnaffärer ger fel råd om bilbarnstolar!
  • Snabeldrake

Jag litar inte heller på säljare i affärer och dylikt. Många vill ju bara sälja och ser bara mer pengar i kassan. Men det finns väldigt bra säljare också. Vi har en toppenbra barn-affär här hemma som verkligen är bra på att ge råd och tips utifrån vad man har för behov. De är privatägda, kanske är det lite bättre hos en sån än hos en barnvagns-jätte t.ex?

Gnäll inte om du inte är villig att förändra situationen.
  • cicci85
    Snabeldrake skrev 2010-12-28 20:05:21 följande:
    Jag litar inte heller på säljare i affärer och dylikt. Många vill ju bara sälja och ser bara mer pengar i kassan. Men det finns väldigt bra säljare också. Vi har en toppenbra barn-affär här hemma som verkligen är bra på att ge råd och tips utifrån vad man har för behov. De är privatägda, kanske är det lite bättre hos en sån än hos en barnvagns-jätte t.ex?
    Det är nog olika, jag tycker Babyland hos oss är bra, de flesta där har jättebra kunskap och är det nåt de inte vet så frågar de tanten som "kan allt"

Men på Barnens hus tyckte de att jag skulle vända min 2-åring framåt istället för att köpa en ny bakåtvänd stol. De tyckte även att det va jättebra att man kunde använda multi-techen framåtvänd med internselen 9-18 kg... De har inte svar på något man undrar, det känns så tråkigt att gå till en affär för att få hjälp men man själv kan mer än personalen...
Svar på tråden Skrämmande att personalen i barnaffärer ger fel råd om bilbarnstolar!