• Super blondinen

När slutade erat barn med nappflaska pipmugg

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När slutade erat barn med nappflaska pipmugg
  • EnHusMus

Några månader efter 2 år tog vi bort flaskan. Hon hade sen en tid tillbaka knappt rört den vid servering. Pipmuggen försvann nog någonstans mellan 1,1/2-2år.

* ~ Linnéa - 07.12.07 ~ * * ~ Elise - 10.09.26 ~ *
  • karet

Nappflaskan används enbart till välling på kvällen.
    Pipmugg används dagligen men det går lika bra med vanlig plastmugg så det är nog mest en bekvämlighet för mig och pappan.

Dottern är 1år och 5mån.

• Lenchen77

Båda våra barn dricker ur vanliga glas till middag, och välling ur nappflaskor på kvällen. De är 1,5 och 3,5 år.

• Tant Green

När hon (självmant) slutade dricka välling strax innan 2-årsdagen använde vi aldrig nappflaskan mer. Pipmugg minns jag inte exakt, men det var nog strax innan. Hon slutade med vällingen när vi var på semester två veckor och jag är rätt säker på att vi inte packade med någon pipmugg, så uppenbarligen klarade hon av vanliga muggar då.

• Linda1976

har inte slutat Än.

Allt annat dricker hon såklart i vanliga glas, men vällingen vill hon ha i flaska - och jag bråkar inte om det. Hon vet att det eg är för bebisar, men det skiter hon i  

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • lördagsgodis

3 åringen dricker välling ur flaska morgon och kväll och det får han göra tills han är 7 år om han vill, känns inte som om det är något jag vill få bort hade varit anorlunda om det gällde en napp eller att han sög på tummen då är det nog inte lika bar men för honom blir det ca 10 min sugande per dag och det är en mysig stund.

En prins & en prinsessa
  • Busbellan

Helt olika när vi slutade med de två olika sakerna
    Ettan slutade med pipmugg innan hon var 1 år, drack välling ur flaska tills hon var 6 år
    Tvåan har aldrig druckit mer än ersättning ur flaska så han sutade nog runt 6 mån med det, slutade med pipmugg vid ca 2 år
    Trean har aldrig förstått sig på pipmugg utan drack ur gas från början. Flaska dricker hon ur än, hon är 3,5 år

Mamma till Nora, August och Ella
  • CeeJay

Har inte slutat än. Dottern som dricker välling, morgon och kväll, är 5 år. Hon dricker ur nappflaska med "uppklippt" napp - dels pga vanan, dels pga hennes önskan och dels för att den är praktiskt eftersom vi måttat välling med den i 5 års tid

• La Lola

Pipmugg har Hedda aldrig druckit ur.
    Hon dricker ur glas o har alltid gjort.

Får väl se när hon slutar med nappflaska.
    Gissar att det blir i 4-årsåldern.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Loriyana

Dottern fyller snart 4 och de kvällar hon vill ha välling så dricker hon den ur flaska. Men det är rätt sällan nuförtiden.

• alvaereva

Min dotter slutade med flaska när hon var sju-åtta månader.

Hon bara vägrade ta flaskan då så vi gick över till gröt istället för välling. Samt att hon åt riktig mat till lunch och middag. Ersättning fick hon i ett glas i några månder till. Men bara typ 50ml per dag typ, fick inte i henne mer.
    Pipmugg har hon egentligen aldrig använt.

• cloudberry79

Sonen slutade med välling efter en magsjuka när han var just fyllda ett år. Pipmugg använde vi lika länge som flaska, så vid ett års ålder slutade vi med både och.

If you love me - please don't feed me!
  • jannike85

Slutade dricka med pipmugg kanske vid 18 månader och nappflaska använder hon fortfarande och är 2 1/2 år. Hon älsar att dricka varm mjölk och dricker minst 1/2 liter om dagen från nappflaskan, ingen brådska med att ta bort nappflaskan, så länge hon vill ha den får hon den. sambon dram från nappflaskan tills han var 4 år =O)

• Super blondinen

3år är gud dottern och har flaskan kvar på natten till bla välling o saftsoppa jag har sagt att hon får ha den kvar hur länge hon vill.
    Pipmuggen har hon vid behov ex när hon åker vagn.

Svar på tråden När slutade erat barn med nappflaska pipmugg