• Material girl

Skaffa barn med kk eller one-night-stand

Skulle du kunna tänka dig att skaffa barn med din kk eller ditt engångsligg?

Själv är jag starkt emot detta och skulle aldrig kunna skaffa barn utanför ett förhållande. Jag tycker även man bör vara kär i personen då barnet blir till.
    Undrar nu om jag är ensam om denna åsikt som kanske ses som gammaldags av vissa.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skaffa barn med kk eller one-night-stand
  • Neko

KK ja om man har en bra relation i övrigt, båda vill och man är vänner för livet och ingen har någon partner, engångsligg nej.

• MadHatter

Det beror ju på vem KK  och ons är. Om det är någon man känner och litar på som också vill bli förälder. Nog tror jag att man kan basera ett bra föräldraskap på en nära vänskap likaväl som på kärlek och tvåsamhet.

Om det handlar om att aktivt försöka bli gravid med en främling/ytlig bekant låter det inte så ansvarsfullt dock.

Sen beror det också på hur man definierar "skaffa barn". Jag tolkar det som att aktivt planera att bli gravid/göra någon gravid. Fast från många trådar på FL har jag förstått att en del definierar "skaffa barn" som att låta bli att avbryta en påbörjad graviditet med en abort. Och med den tolkningen blir det en annan sak tycker jag. Då kan det vara mer ansvarsfullt att fullfölja en gravitidet trots att man inte känner den andra föräldern särskillt väl.

Så så där svart/vitt är det inte för mig.

• jådåsåatt

Jag fick reda på min graviditet efter jag och min dotters pappa gjort slut och vi har aldrig levt ihop.
    Jag ser faktiskt inte problemet, hon har en jättebra uppväxt och tillgång till båda sina föräldrar.

Att ha kärnfamiljen som norm känna ganska förlegat och skadar en hel del barn som inte lever i sådana familjer.
    Sålänge barnet mår bra och har trygga vuxna i sin närhet så ser jag inget problem med att skaffa barn på ett lite okonventionellt sätt.

• Dr Mupp

Om båda är med på det så ser jag inga problem. Själv skulle jag dock åka till danmark och inseminera om jag ville ha barn utan pappa, känns som ett enklare val.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Adoniram
    Dr Mupp skrev 2011-01-02 18:06:04 följande:
    Om båda är med på det så ser jag inga problem. Själv skulle jag dock åka till danmark och inseminera om jag ville ha barn utan pappa, känns som ett enklare val.
    Vem ska betala för det? De danska skattebetalarna?
  • grustag

Är man i samförstånd, så självklart är det okey.

• Jennie med ie

Jag ser att många sätter likhetstecken mellan att få barn med en kk eller ett one night stand och att barnet inte får en närvarande eller ens känd pappa. Det gör inte jag. Att medvetet ta ifrån barnet rätten till sitt ursprung och till en pappa anser jag vara fel. Men så behöver inte bli fallet för att en KK eller one night stand är pappan. Ett one night stand är inte tvunget en främling man aldrig sett förr och aldrig ser mer t ex...

• Dr Mupp
    Adoniram skrev 2011-01-02 21:59:03 följande:
    Vem ska betala för det? De danska skattebetalarna?
    Det gör man själv.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • ZickZack
    Livisu skrev 2011-01-02 22:26:28 följande:
    Nej, men hur andra gör är inte min ensak.
Svar på tråden Skaffa barn med kk eller one-night-stand