qenzo skrev 2011-01-01 22:46:43 följande:
Ja jag startade ju med en lagom storlek som första burk, 105L. Men som allt annat så är man ju aldrig nöjd utan kräver mer och mer. Till slut hade jag då bara en liten liten yta som faktiskt rymde ett kar med räkor xD Så det blev det.. senaste köpet blev en liten burk (20L kanske) med Cherry Shrimp. helt hopplöst.
Nackdelen med Nano, tycker jag, är att man inte kan pilla som man vill. Eller det är iaf vad jag fått höra/läst. Nano-tavlorna är fina också. Ett sånt skulle jag kunna ha.. utan fisk. :D Har lite för dålig koll på Nano eränner jag. Måste ta och läsa på mer för man blir ju lite sugen på ett till.
Hm hur menar du med att inte pilla som man vill? :) och 20l, det klassas väl som nano ändå

De där tavlorna är ett helvete att plantera och inreda, på mitt förra jobb hade vi såna - inget jag skulle vilja ha hemma..
Annars funkar de ju med småfiskar och räkor, de är praktiska på ett sätt men inget för mig, jag gillar att pilla med växter mm

nästa projekt här hemma är ett litet sötvatten med co2, mycket växter, mossa och ev. räkor(har inte bestämt oss än). 2 st nya saltvattensakvarier, två terrarier. Uj uj..