• SandraP81

Hjälp! Hur ska frigoliten sitta? (Akta graco babyskydd)

Tvättade babyskyddets tygdelar idag, dottern passade genast på att slita bort det lite mindre lösa frigolitstycket och nu kan jag inte räkna ut hur det ska sitta. Ska det sitta direkt under/mot den fastklistrade ryggfrigolitdelen eller ska det sitta under rumpan på bebisen?

Maken anser att det ska sitta mot ryggdelen så jag har satt det så nu men då blir det ju liksom lite gropigt där bebisen sitter eftersom det inte är en helt jämn yta. (Trots att man sätter tyg o vaddering över) Sätter man det under rumpan så går ju säkerhetsbältet inte helt rakt upp heller utan frigoliten är lite i vägen. *suck* Men man tycker ju att bebisen borde sitta på frigolit och inte på plasten?

Hjälp mig om ni vet!

• Svar på tråden Hjälp! Hur ska frigoliten sitta? (Akta graco babyskydd)
  • abinito

har för mig att den sitter direkt under ryggplattan, kan kolla om en stund när jag inte har bebis i famnen

• SandraP81
    abinito skrev 2010-12-29 12:16:08 följande:
    har för mig att den sitter direkt under ryggplattan, kan kolla om en stund när jag inte har bebis i famnen
    Ååh det vore toppen om du kollade (när du får tid förstås), har ringt runt till en massa butiker nu men ingen kan hjälpa mig eftersom de bara har de senaste modellerna inne. Den kan ju bara sitta precis under/mot  ryggdelen eller så sitter den under rumpan på bebisen.
  • abinito

På min sitter den direkt under ryggplattan med den välvda sidan upp och den raka sidan ner. Hålen i plattan överenstämmer med hålen i plasten. Hoppas att det hjälper dig

• SandraP81
    abinito skrev 2010-12-29 12:21:11 följande:
    På min sitter den direkt under ryggplattan med den välvda sidan upp och den raka sidan ner. Hålen i plattan överenstämmer med hålen i plasten. Hoppas att det hjälper dig
    Tack så mycket för att du kollade, misstänker att vi har olika modeller för den lösa frigolitdelen på min har inga hål. Den välvda delen kan bara ligga neråt om man sätter den mot den fastklistrade frigolitedelen i ryggen annars blir det en kant mot ryggen som nog blir obekväm om man sitter. Usch att det ska vara så besvärligt... Men tack så mycket ändå!!
Svar på tråden Hjälp! Hur ska frigoliten sitta? (Akta graco babyskydd)