Ni som har gett NAN1 HA hur gjorde ni när ni gick över till 2:an?
Hej.
Som frågan i rubriken lyder, hur gjorde ni eftersom vad jag förstår så finns det ingen HA-variant i NAN2. Eller har jag helt fel?
Hej.
Som frågan i rubriken lyder, hur gjorde ni eftersom vad jag förstår så finns det ingen HA-variant i NAN2. Eller har jag helt fel?
Använde 1:an till hon var ca 5 mån, var inte lika känslig i magen då och det gick bra att byta till vanlig nan2.
Skillnaden mellan 1 & 2 är att 2 innehåller lite mer järn men då min tjej åt gröt från 4 mån( barngröten är järnberikad) , fick hon i sig mer än tillräckligt ändå.
Går säkert att köra nan 1 ha längre upp i ålder också även utan annan gröt mm
Okej, då är jag med. Tack för tipset!
Gav NAN 1 till sonen 2008 och när det var dags att ta NAN 2 så hade jag fortfarande kvar NAN 1 och blandade 50/50 Båda två i flaskan när NAN 1 var slut var det bara NAN 2 jag hade
Nu har jag en pojk på 2 veckor idag och jag ammar och ger NAN 1
Smart, då får man ju både järnet och HA effekten. Tack!
Grattis till pojken
Ursäkta en ovetande men vad är HA? När jag använde nan för 4 år sen fanns de bara en version =)
Jaha, HA står för hypoallergen och innehåller bifidus som gör att de inte får lika ont i magen och förstoppade.
Oj vad bra. De hade nog min äldsta behövt. Vi körde nan för de var då den mildaste ersättningen enligt bvc. Men toppen om dom kommit ut med en HA version.
Vi började med smakportioner av mat samtidigt med Nan 2 och smakisarna sätter igång magen lite så de var inga problem. Men som någon skrev här över, fasade in 2:an lite med att blanda ut den med 1:an.
Det var jättestor skillnad när vi började med HA. Visst, den är 30 kronor dyrare men värt varenda öre. Det ända är att bajset blir grönt så första gångerna fick man ju lite panik och undrade vad det kunde vara