Vilka järntabletter?
Fick veta idag att jag har fått lite järnbrist och blev tillsagd att köpa järntabletter. Det finns ju en del sorter...
Vilka har ni ätit och har ni fått några biverkningar?
Fick veta idag att jag har fått lite järnbrist och blev tillsagd att köpa järntabletter. Det finns ju en del sorter...
Vilka har ni ätit och har ni fått några biverkningar?
Åt FEXIM när jag var gravid, det enda som funkade för mig. Det är en brustablett och är mycket snällare mot magen än alla de andra tabletterna jag testat.
Bara som ett tips om inte den du köpt funkar
Jag blir snarare lös i magen av Niferex
Jag äter Duroferon, dom ska tydligen vara lite starkare, men vad vet jag =)
Än så länge har jag inte fått några biverkningar!
Då jag är blodgivare och gravid för andra gången har jag hunnit testa ett gäng olika järntabletter. Niferex funkade inte alls då jag blev stenhård i magen och fick väldigt ont. Trivdes bra med Fexim eftersom jag slapp biverkningar men likt förbannat har jag låga järnvärden. Duroferon blir då enligt mig det bästa alternativet eftersom den är lite mildare än Niferex. Men som någon tidigare sa så kör med linfrön och katrinplommon för att hålla igång magen. Lycka till :)
Jag kör niferex och känner inte av magen nånting så för mig är dom toppen!
ta niferex tillsammans med folsyra & cvitamin brus för då upptas järnet bäst.
Nu har jag köpt Niferex och de andra grejorna som ni rekommenderade! Jättestort tack till er alla!!
Jag fick tipset att ta niferex. Dock e NIferex väldigt stark och magen brukar kunna reagera väldigt mkt på de genom ibland bli förstoppning. Alla reagerar dock olika. Ja fick ett annat tips om att ta FEXIM finns på apoteket 30 tabletter 90 kr någe sådant. Dom funkar ritkigt bra för mig och är en brustabl. Ja va tveksam att ta en brustablett men den e helt okej att dricka.
Lycka till..
Såg nu att du köpt niferex Lycka till.
Jag äter också Niferix, men första veckan blev jag hemskt illamående men det gick bort efter en vecka, jag blev rekommenderad att ta dem precis innan jag går och lägger mig och med ett helt glas vatten. Lycka till!
Hemofer har tagit mig genom två graviditeter med gott resultat. Har annars dåligt blodvärde i allmänhet och B12-brist i synnerhet. Är snälla mot magen. Tar fyra när jag är gravid, tre annars. Man kan ta alla samtidigt.
Niferex blev jag illamående av. Aldrig mer!
Jag har kört med Friggs brustabletter med järn ingen igenstoppad mage och bra värden.
Äter 1 k Niferex per dag. Mår bra på den. Min bm sa vad och hur mycket jag skulle äta. skulle aldrig äta någon tablett och ta eget antal om jag ej fått det ordinerat. För mycket järn är ej bra det heller för kroppen.
vore jag du så skulle jag kolla med min bm hur mycket du ska äta. vet du vad värdet låg på? Hade själv 13 vilket är i undre gränsen.
Lycka till
Äter 1 Niferex om dagen och 2 st Hemofer men ska upp i fyra såna. Har precis börjat med Hemofer så jag vet inte än om magen kommer hålla sig lugn men de ska ju vara "snälla"
Vilka järntabletter är snällast för magen?
Väntar min 4:a nu & äter niferex även denna gång. Äter 3 om dagen och hade jag inte gjort det hade värdet vart rekordlågt.