• fin4

tidiga missfall o uselt AMH-värde

Väntar nu på mitt 4 tidiga missfall på raken, gravtestet blir svagare och svagare dag för dag. Vet inte vad jag vill säga med detta mer än att allt s...ger just nu. Väntade egentligen på mensen inför att börja räkna ner för att kunna påbörja IVF och så blev jag gravid en liten stund. Egentligen är mitt AMH-värde uselt och äggdonation är vad som väntar mig om inte jag svarar bra på första försöket. Det skulle ju vara en solskenshistoria som började för några dagar sedan men nu känns allt sotsvart i snön. Är det någon där ute som lyckats behålla sitt IVF odlade barn om de inte lyckats med detta vid naturlig befruktning?

• Svar på tråden tidiga missfall o uselt AMH-värde
  • Hoppas03

Hej!
    Vet hur jobbigt det är! Styrkekramar till dig. Har gått igemom samma sak själv . Fyra missfall på 1 år. Jag har också lågt AMH. Du skriver att ditt AMH är uselt, Vad har du för värde? Jag funderar också på om IVF kan vara en lösning. Andra tips som jag fått är att ta progesteron och trombyl. Kanske kan det hjälpa dig också. Lycka till!

• annapanna2

Jag har haft 5 tidiga missfall, utomkveds, förlorat ett barn (v 20) pga kromosomavvikelse. Lyckades på min andra ivf, har en son på 7 månader. Mitt amh var 1.0. Vi kämpade i 4 år innan sonen kom. Jag förstår att du/ni har det jobbigt. Önskar all lycka till och hoppas det kommer gå vägen med ivf!

• Linn73

fin4: Lider med dig och förstår hopplösheten. Kanske inte låter som någon tröst just nu, men vid IVF-behandligar är oddsen högre om man blivit gravid och får missfall än om man aldrig lyckas bli gravid. Jag har själv ett lågt AMH-värde och ska förhoppningsvis påbörja mitt 3:e IVF-försök inom kort.

Välkommen till den här tråden om du vill få kontakt med andra som har lågt AMH: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55472636.html

Det är två stycken i den tråden som har blivit gravida här i början av året, så det är inte alls hopplöst för oss med lågt AMH!

Lycka till!!! Hjärta

• fin4

Tack för söta kommentarer men nu är jag på igen, vecka 5+4 och denna gång äter jag levaxin, trombyl och tar progesteronklyx så nu håller jag tummarna hela tiden och tror på att han där uppe vill oss väl. Står i ÄD kön också och är snart där om allt går åt skogen. Mitt AMH-värde är ju 0,1 (inget skrytvärde precis) och jag är utdömd av fertiliseringsläkarna men så händer det för första gången helt naturligt, jihoo. 

• fin4

Lyckan blev kortvarig, 8+3 idag och gör VUL, inget finns i hinnsäcken, jag har inte blött något under hela graviditeten så nu skall vi avvakta

• Linda 02

Är i samma situation; har ett AmH värde på 0,19. Blev gravid nu naturligtv under sommaren, 5 plus 2, troligtvis MF idag. Vet inte än, men det känns så, mensvärk och blödning mer eller mindre hela dagen. Planerat IVF i september, så vi blev lite överaskade av att jag visade plus här i sommar Glad dock så ser det inte bra ut just nu. 

har tre barn sedan tidigare och haft lätt för att bli gravid, aldrig något som jag tidigare funderat över, utan jag har tyckt att det varit självklart med att ha möjligheten att bli gravid. Är 38 år nu, och vi har försökt naturligt i ett år, vi bestämde oss för att göra en fertilitetsutredning för att få koll på läget, jag blev smått överraskad när äggen visade sig vara på väg att ta slut...

Är imponerad av alla som kämpar därute, att få barn är en gåva... Vill tro och hoppas att allt ska gå bra!!!

/ Linda  

Svar på tråden tidiga missfall o uselt AMH-värde