Kan man kombinera själv spermadonator från t ex Cryos och välja äggdonator via kliniken där man gör FET?
Har redan ett högt älskat biologisk pojke som inte alls liknar mig utseendemässigt. Han har rött hår och grönblåa ögon och är så klart helt underbar. Jag har mörkt hår och bruna ögon. Är enstående mamma till honom och kommer att bli det till syskonet också. Har ingen blivande pappa så får på det jag har dvs min son. Naturligvis är minst lika viktigt att donatorerna är friska och att man stämmer overrens m blodgrupp, vikt och längd.
Vill gärna matcha donatorerna mot min sons färger för att de ska vara så lika så möjligt. Jo men de blir biologiska syskon och ja jag vill att de ska vara något lika. Om syskonet liknar mig mest kan det bli en del frågor och funderingar. Jag kan besvara frågorna utåt men de flesta bio föräldrar vill ha barn som liknar dem utseende mässigt. Om jag hade adopterat så har ju barnet ett färdigt utseende och då förstår man ju premiserna från början.
Har bara mailat några kliniker som har färdigta embryodonationsprogram men har inte frågat om uteseendet på donatorerna.
Dock har jag funderat en del och förstått att man kan välja en spermadonator på en spermabank och köpa sperman och välja äggdonator på kliniken. Vet så klart ej hur många rödhåriga äggdonatorer det finns men det borde gå i alla. Inbilar mig att man kanske kommer snabbare i gång med embryoförsöken ist för att stå i kö för att bli matchad mot ett par som matchar. Alternativt om kliniken har ägg och spermie donatorer som matchar kriterierna, men det kanske är svårare?
Vill gärna så mycket feed-back så möjligt på detta samt gärna på tips! Tack!
Ber om ursäkt om någon tar illa vid sig ang detta m utseendet på det blivande barnet men man matachar ju redan idag äggdonator m blivande mamman. Känns ibland som om man ska välja från en katalog med det är inte det som frågan här utan att få så mkt fakta så möjligt så att man matchar så bra så möjligt....