hur många gånger vaknar era 8-10 månaders bebisar per natt ?
Min 8 månades vaknar många gånger per natt och vill även gå upp jätte tidigt . Tips på hur man får bebisar att sova hela natten ?
Min 8 månades vaknar många gånger per natt och vill även gå upp jätte tidigt . Tips på hur man får bebisar att sova hela natten ?
Skulle tippa på att det var mer än 5 ggr. Ibland mer ibland mindre. Nu när hon är 15 månader så vaknar hon mer sällan. Har man tur så är det 1-2 ggr från det att hon lagt sig vid åttatiden tills hon vaknar runt 6.30.
Har ingen aning om hur man får barn att sova bättre. Vi har en babygunga och i den kan hon sova länge men där vill vi helst inte att hon sover på natten.
Va underbart det måste vara att ha barn som sover hela natten. Kan inte ens föreställa mig känslan. Tänk att få vakna utvilad varje natt.
Jag har tre barn, äldsta sonen sov hela nätterna från det att han bara var några veckor, dottern sov hela nätterna från det att hon var 2-3 månader och var en dröm att lägga, men yngsta sonen tycker det här med att sova är totalt överskattat! Han vaknar i genomsnitt 3-4 gånger per natt, oftast när vi går och lägger oss vid 22, sedan blir det vid 1 och då får han ersättning, sen vid 4 då maken kliver upp och sen sover han till 6-6.30. Vaknar han fler gånger så är det oftast tidigare på kvällen, och så här har han varit sedan han föddes så det är inget tillfälligt.
Tyvärr så har jag inte heller några råd att ge mer än att ha fasta rutiner osv. men du är inte ensam!
Min son är 10 månader och vaknar 2-5 grr/natt. Eller egentligen vaknar han inte. Han gnyr eller skriker i sömnen och vi behöver oftast väcka honom för att han skall sluta skrika. Sen somnar han om direkt igen när han får bröst eller napp. Antar att det är mardrömmar men det har varit så här varje natt sen han var 5 månader så han måste ha mycket att drömma om...
Vi lägger dottern vid 19.30-tiden, hon vaknar första gången mellan 12-01, försöker söva om henne men hon vill oftast ammas, sen sover hon till ca 3, sövs om, och sen vid 6-tiden tar jag över henne i vår säng där hon ammas och oftas somnar om.
Vi är otroligt bortskämda med sömnbiten.
Äldsta sov hela nätter från 1 månad och yngsta från 2 månader. Tänder har vi aldrig märkt av på nätterna och ingen har använt napp så den kan inte tappas. Äldsta hade en kort period med mardrömmar runt 10 månader, men hon vaknade inte riktigt. Om hon faktiskt vaknade så sov hon igen inom fem minuter.
Yngsta är 9 månader nu och vi har än så länge inte märkt av några mardrömmar på henne.Hon kan pipa till någon gång på natten (sover i eget rum) men somnar alltid om av sig själv så vi går aldrig in till henne. (hade givetvis gjort det om hon började skrika)
Båda ungarna somnar nu kl 20 på kvällen och sover till 8-9 på morgonen. Om stora tjejen är hos mormor och då inte kan springa in till lillasyster på morgonen så kan Mini sova till 10, 10.30.
Vi har inte gjort något speciellt utan mest haft tur. Det enda vi medvetet gjort är att alltid hålla det lugnt och mörkt på nätterna när de vaknade för mat. En väldigt dämpad lampa tändes och inga blöjor byttes. (förutom ett tillfälle då det hade bajsats) De har båda sovit i egen säng intill vår.
Inatt gav jag mig faan på att hon skulle somna om utan att ammas vid 12-tiden,,hon skriker inte men hon gnyr, jag står och klappar hennes rygg, smeker huvudet, håller på i ca 1 timme, då ger jag upp! Jag tar upp henne och ammar, hon somnar om och sover till kl 6!!
Det känns som om hon verkligen är hungrig vid 12-tiden, tycker det är jätte-konstigt eftersom hon får gröt innan läggning plus att jag ammar innan hon somnar??
När sonen var runt 8 månader sov han hela nätter, ev att han vaknade ibland och ville ha välling.
Men det slutade han med av egen vilja vid 8-9 månader..
Han vaknar kanske 1 gång varannan natt, då är det bara att stoppa i napp så somnar han om... Röstade på 1.
Röstade på 4 gånger. Sonen är 10 månader. Han vaknar allt mellan 0-6 gånger men det känns som att det är vanligast med 4, därför fick det min röst. Han äter tyvärr fortfarande, allt mellan 0-3gånger. För några dagar sedan så sov han två hela nätter utan att äta, tyvärr blev han magsjuk efter det så inatt var det som vanligt igen :)
jag kan inte riktigt rösta. Min äldsta vaknade cirka 2-3 gånger/natt i den ålder. Min yngsta vaknade var 30-60 minut konsekvent nätterna igenom när han var 8 månader....när han var 10 månader sov han hela nätter. Vände vid 9½ månad.