• Caroliine

Pris på Althéra?

Fick en burk av bvc för att testa om det hjälper min dotters magont. Om det skulle visa sig att hon blir bättre och vi får recept på Althéra... vad kostar en burk på apoteket?

• Svar på tråden Pris på Althéra?
  • Tibell

Utan livsmedelsanvisning kostar en burk drygt 200 på apoteket. Vi får 15 burkar för 120, utskrivet av en dietist

• Caroliine
    Tibell skrev 2010-12-16 20:46:41 följande:
    Utan livsmedelsanvisning kostar en burk drygt 200 på apoteket. Vi får 15 burkar för 120, utskrivet av en dietist
    Vad menas med livsmedelsanvisning? Kan man få det? Lär ju bli ruinerad annars :/
  • Tibell

Om det visar sig att din dotter är komjölksproteinallergisk ( som min dotter bla är) så kommer en läkare sätta en diagnos. Och då får man Altheran på livsmedelsanvisning ( typ recept ) och får mååånga burkar för 120 kronor

Hur gammal är dottern och vad hon uppvisat för symtom?? Har det gjorts någon allergiutredning ( pricktest, blodprov )

• Caroliine
    Tibell skrev 2010-12-16 20:59:25 följande:
    Om det visar sig att din dotter är komjölksproteinallergisk ( som min dotter bla är) så kommer en läkare sätta en diagnos. Och då får man Altheran på livsmedelsanvisning ( typ recept ) och får mååånga burkar för 120 kronor

Hur gammal är dottern och vad hon uppvisat för symtom?? Har det gjorts någon allergiutredning ( pricktest, blodprov )
    Hon är två och en halv månad. Min BVC sköterska tyckte vi skulle prova Althéra då hon har sån magknip. Man har inte gjort någon allergiutredning på henne. Jag har dock inte prövat Althéra ännu då hon blivit lite bättre i magen. Provade en annan nappflaska och ser hur hon hennes mage reagerar på den. Och det verkar, än som länge som att de är bättre. Hade MAM ultivent innan, vilket inte verkar bra alls. Nu har jag en helt vanlig nappflaska från Eska, som man kan köpa i vilken matbutik som helst. Verkar funka bättre! Vi får se hur det löser sig.

Men jag vet inte om det är värt att gå igenom allt med läkare osv om det inte är så farligt. Och sedan tror jag inte det är komjölksproteinallergi hon har. Då hade hon skrikit myyyycket mer än hon gör.

Eller hur var din dotter innan ni kom fram till att det var komjölksproteinallergi hon hade?
Svar på tråden Pris på Althéra?