Jahaa, ersättningen ska vara kall?!
Trivs med att amma, men nu när flickan har börjat bli lite större, 4,5 månad så är det ju skönt om man kan lämna ansvaret på pappan några timmar ibland. Men hon har inte viljat äta på flaska så man har ju fått skynda sig om man ska ha gjort något själv.
Men så har vi börjat med smakisarna och testade vatten till och då tog hon flaskan, fick upp hoppet och gav ersättning. Nope! Vill inte ha!
Funderade på om man kunde vänja dom vid ersättningen genom att ge lite pulver i en flaska vatten för att gradvis öka på så testade fylla en liten faska med vatten och en skopa pulver och hon drack. Värmde den aldrig så fick för mig att jag skulle testa att ge erättningen kall..
Tror ni inte att hon dricker den?! Kall, att det skulle vara så enkelt, hahaa. Vart får de små alltifrån?
Så nu har jag en liten rebell här hemma, magsovare och kall ersättning ska det vara tydligen!
Hur kan en sån liten vara så bestämd med vad den vill, det är ju knappast så att hon har fått kall ersättning förut och ratade den varma till fördel för den kalla.. eller när hon bestämde sig för att inte somna på rygg så visste hon ju inte att man kunde sova på mage.
FASCINERANDE tycker jag!