Skulle du medicinera dina barn om de i framtiden garanterat skulle vara heterosexuella?
Vi leker med tanken att dom har forskat och fått fram en medicin som om du ger dina barn (som är under 5 år säger vi) medicin så blir dom inte homo- eller bisexuella när dom blir äldre. Du vet lika mycket om medicinens bieffekter som du visste om bieffekterna när du fick frågan om dina barn ska ta svininflusensavaccinet (det har ju varit en del skrivierier om hur mycket bieffekter de vetat om och om de hade forskat tillräckligt kring det, men det är det du vet). Medinen är tabletter som du ska ge varje dag i ett års tid för att det ska ge ett garanterat resultat.
Skulle du medicinera dina barn för att dom i framtiden ska vara heterosexuella?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-15 14:41
Självklart tycker jag inte att homosexualitet är en sjukdom! Varför jag ställer frågan är för att homosexualitet bland sina egna barn kan röra upp mycket känslor, där av att tanken på min fråga uppkom.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-17 10:11
För att folk inte ska fortsätta läsa in och hitta på sånt som jag inte har skrivit här så förklarar jag mer om varför jag skrivit just om medicinering.
Har läst en tråd för ett tag sen där frågan handlade om abort om man visste om att barnet skulle bli homosexuell. Eftersom du då förlorar ditt barn så kan folk tänka annorlunda än om du använder medicin istället, för då har du fortfarande ditt barn hos dig.
Varför inte operation eller något annat är för att jag vet inte vad det skulle vara man opererade bort. Känns mer troligt att man kan "medicinera bort en känsla" än att använda sig av abort (en känsla = känslan, attraktionen och det som man känner för det egna könet men inte för det andra, eller för båda könen (bisexualitet)).
Rösta nu ärligt. Era röster är ANONYMA och om ni vill beskriva varför ni röstar som ni gör (får ni jättegärna göra) så kommer ni dock inte vara anonyma längre.
Mobbning av alla slag är förbjudet så att inget jagande efter folk som röstar JA på denna frågan, förmodligen så anser dom att dom röstade vad som var bäst för deras barn, av olika anledningar.
(Har ingenting emot homo- eller bisexualitet på något sätt, utan tycker bara frågan är intressant)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-17 11:45
Fröken felstavning har varit framme:
Känns mer troligt att man kan "medicinera bort en känsla" än att använda sig av operation, ska det naturligtvis stå. Varför jag tycker det är mer troligt är för att vad ska man operera bort i så fall?