• ALLIEVERDO

Hård stor mage efter graviditet. Ledsen. Hjälp

Hej,jag fick för 15veckor sedan barn genom snitt.
    Jag har alltid varit smal och gick upp 36kg under graviditeten då jag var sjukskriven och inte rörde mig så mycket.
    jag har nu gått ner 20kg- var mycket vatten. Men har 16kg kvar. Jag räknade självklart inte med att jag skulle gå ner allt så snabbt. Absolut inte. Speciellt inte när jag inte ammar längre.MEN min mage är extrem och hård. Jag väger och ser ut som jag gjorde i 5-6månaden och då var jag redan väldigt stor. Jag kan knappt dölja magen med pöströjor ens, för pga det hårda så formar den ändå sig ut i tyget så det syns jätteväl. Blir riktigt ledsen. Hade räknat med att den va stor, men mer mjuk och hängande så den hade gått dölja bättre. INgen i föräldragruppen ser ut som mig. Känns så orättvist. Jag har ju massa vikt kvar på lår, dubbelhaka mm och det är ledsamt nog, men det kan jag ändå "leva med" att jag måste kämpa för få bort. Men denna magen - jag kommer få gå i jättevarma kläder när våren kommer för jag vägrar visa den
    Vet inte vad jag ska göra??
    Jag hinner ju inte träna hur mycket som helst precis, jag vill ju hinna umgås med min dotter också!
    Köpte en motionscykel så om jag inte kan ut och gå pga vädret tex, så får jag cykla inne.
    Det hjälpte ett tag, men verkar stå still nu. Vikten ändras upp och ned mellan några 100gr..
    HJÄLP MIG SNÄLL!! trodde verkligen inte magen skulle va så här stor nu vid jul. Känns inte som den kommer gå ner innan våren heller..står still
    TIPS ALLA SNÄLL.. finns det nåt mattips? jag är kräsen också, så är svårt..

• Svar på tråden Hård stor mage efter graviditet. Ledsen. Hjälp
  • Aviana

Jag hakar på här. Min kille blir 10 veckor på torsdag och jag blev också snittad. Gick upp 25kg och 10kg vätska försvann omgående, men nu sitter resten här och får mig att må så himla dåligt. Ser ut som att jag redan väntar ett syskon, har som sagt inte hur mycket tid som helst till träning, och sen får man inte träna magen heller. Än i alla fall.
    Jag tror helt enkelt man får kämpa på, men det hade ju varit trevligt om det inte tog så lång tid :s

• frupoulsen

vänta tills efter jul med att träna , jag har väll 3-4 kg efter graviditeten som ska bort , ha bränt ut zumba på dvd så efter jul ska det börjas träna som sjutton ...
    mat tips är följade , ät som du brukar , men sluta när du är mätt även om det är gott , avstå från godis och läsk men annrs kan du äta det du brukar , ät heller inget efter sex på kvällen

jag gjorde det efter min första gra och jag gick ner 6 kg på 2 månader enbart genom att äta så , jag tränad inte eftersom jag ej hade tid

var också smal innan jag vart gravid
    Lycka till

jag ammade inte heller och gör det inte nu , min dotter är 3 månader

• Smalin86

Hej Allieverdo, hur har det gått nu?

Jag har exakt samma problem som du har /hade.

Var smal, gick upp 34kilo pga sjukskrivning och sängliggande graviditet.

För 8 veckor sedan förlöstes jag med snitt. Gick ner 14kilo vätska.

Precis som du kan jag leva med dubbelhaka och fett. Vet att det måste tränas bort. Har precis börjat då jag nu återhämtat mig efter förlossningen.

Men magen! Den är hård! Blir orolig att något är fel! Allas magar är degiga och går att dölja med kläder men min mage är fortfarande rund och hård, precis som 5e månaden. Känns obehagligt när jag rör den. Som ett hårt stort blåmärke..

Skriv gärna och berätta hur det gått för dig. Eller om någon annan läser..

• ALLIEVERDO
    Smalin86 skrev 2013-06-01 16:35:49 följande:
    Hej Allieverdo, hur har det gått nu? Jag har exakt samma problem som du har /hade. Var smal, gick upp 34kilo pga sjukskrivning och sängliggande graviditet. För 8 veckor sedan förlöstes jag med snitt. Gick ner 14kilo vätska. Precis som du kan jag leva med dubbelhaka och fett. Vet att det måste tränas bort. Har precis börjat då jag nu återhämtat mig efter förlossningen. Men magen! Den är hård! Blir orolig att något är fel! Allas magar är degiga och går att dölja med kläder men min mage är fortfarande rund och hård, precis som 5e månaden. Känns obehagligt när jag rör den. Som ett hårt stort blåmärke.. Skriv gärna och berätta hur det gått för dig. Eller om någon annan läser..

Hej, jag fick mitt andra barn med snitt för tio månader sedan och min mage är värre denna gången.kämpar massor och mår psykiskt dåligt av den. Det är ju magens muskler både yttre och inre som är problemet. Det yttre kan man träna med plankan men de inre är värre Jag söker efter svar och hjälp men är svårt. Sägs mycket olika. Ska testa en ny sak nu. Har du mätt mellan dina magmuskler och även djupet? Jag jämförde med min man och jag kan nästan trycka fingrarna igenom till ryggen men han inget.
Svar på tråden Hård stor mage efter graviditet. Ledsen. Hjälp