Hård stor mage efter graviditet. Ledsen. Hjälp
Hej,jag fick för 15veckor sedan barn genom snitt.
Jag har alltid varit smal och gick upp 36kg under graviditeten då jag var sjukskriven och inte rörde mig så mycket.
jag har nu gått ner 20kg- var mycket vatten. Men har 16kg kvar. Jag räknade självklart inte med att jag skulle gå ner allt så snabbt. Absolut inte. Speciellt inte när jag inte ammar längre.MEN min mage är extrem och hård. Jag väger och ser ut som jag gjorde i 5-6månaden och då var jag redan väldigt stor. Jag kan knappt dölja magen med pöströjor ens, för pga det hårda så formar den ändå sig ut i tyget så det syns jätteväl. Blir riktigt ledsen. Hade räknat med att den va stor, men mer mjuk och hängande så den hade gått dölja bättre. INgen i föräldragruppen ser ut som mig. Känns så orättvist. Jag har ju massa vikt kvar på lår, dubbelhaka mm och det är ledsamt nog, men det kan jag ändå "leva med" att jag måste kämpa för få bort. Men denna magen - jag kommer få gå i jättevarma kläder när våren kommer för jag vägrar visa den
Vet inte vad jag ska göra??
Jag hinner ju inte träna hur mycket som helst precis, jag vill ju hinna umgås med min dotter också!
Köpte en motionscykel så om jag inte kan ut och gå pga vädret tex, så får jag cykla inne.
Det hjälpte ett tag, men verkar stå still nu. Vikten ändras upp och ned mellan några 100gr..
HJÄLP MIG SNÄLL!! trodde verkligen inte magen skulle va så här stor nu vid jul. Känns inte som den kommer gå ner innan våren heller..står still
TIPS ALLA SNÄLL.. finns det nåt mattips? jag är kräsen också, så är svårt..