• Längtarefterliten

4 missfall någon som lyckats efter det?

har nu haft 4 missfall..
    Vill läsa historier om er som lyckats och hur ni lyckats, hjälpmedel? läkemedel?

• Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?
  • che71
    mojutten skrev 2013-01-16 06:10:26 följande:
    Jag har 5 mf/ma bakom mig och blev äntligen mamna på julafton. Detta försök var tillskillnad från de övriga ett ivf-försök plus att jag medicinerades.
    Jag tog:
    progesteron från insättning till ca v 14.
    5-10 mg prednisolon till v 12.
    Fragmin 5000 ie fram till v 37
    Trombyl fram till v 37
    Jag tog även extra mycket folsyra och B12.

Vad som fick denna graviditet att stanna går bara att spekulera i. Kanske var det själva ivf-behandlingen. Av 7 befruktade ägg var det bara ett som delade sig ordentligt och var ett livskraftigt embryo på dagen för återinförandet. Så kanske var det "bara" rätt embryo eller så hjälpte all medicinering.
    Jag är iallafall ytterst tacksam för att vi tillslut hittade en läkare som var villig att försöka medicinera.

Jag önskar er som kämpar all lycka
    Grattis!!!Glad
    Så skönt att du fick en läkare som ville prova alla mediciner.
    Min läkare vill bara köra med Fragmin (eftersom de hittade APC resistens på missfallsutredningen) o det hjälpte i alla fall inte nu sist innan det 4:e missfallet.
  • Längtarefterliten

oj skriver folk fortfarande här?:P
    Det har gått bra för mig.. fick en dotter i september förra året=) efter 4 missfall och 3 och ett halvt år=)

• idape

Åh, vad roligt att höra att det har gått bra för så många!!

• che71
    Längtarefterliten skrev 2013-01-16 11:18:50 följande:
    oj skriver folk fortfarande här?:P
    Det har gått bra för mig.. fick en dotter i september förra året=) efter 4 missfall och 3 och ett halvt år=)
    Grattis!!!SkålGlad
  • lakrits77

Oförklarligt barnlös efter 2 års försök. Gjorde ivf och fick en son. Gjorde frysförsök och lyckades på andra försöket. Fick en dotter. Blev helt plötsligt gravid när dottern var 8 månader. Blev missfall. Fick under ett år 4 missfall. Vi vill ha 3 barn. Gjorde ivf igen och väntar nu 3:an. Bf om 1 månad. Ivf har funkat, men inte på naturlig väg. Ingen vet varför , gjort utredning.

• Lakrits74

Efter 4 missfall så fick vi en underbar son som nu är 6 månader. Tog Trombyl och progestron även Levaxin

• che71

Vi har fått en dotter för 3 månader sedan!GladHjärta
    Efter nästan 4 års försök o 6 missfall, med immunbehandling via Aten.
    Jag blev gravid med dottern på min 42 års dag.

• idape
    che71 skrev 2014-08-04 11:07:22 följande:

Vi har fått en dotter för 3 månader sedan!GladHjärta
    Efter nästan 4 års försök o 6 missfall, med immunbehandling via Aten.
    Jag blev gravid med dottern på min 42 års dag.

Nej, men gud vad glad jag blir för din skull!!!!!!!!! Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • che71
    idape skrev 2014-09-01 13:02:17 följande:

Nej, men gud vad glad jag blir för din skull!!!!!!!!! Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack snälla!

Hon blir 4 månader imorgon o är underbar.

Men tyvärr har jag själv problem med framfall( FL med sugklocka o pannbjudning..inte kul). .o läkaren vill vänta ytterligare 3 månader innan de tar ställning till om jag får operation.

Det känns obehagligt o tynger o skaver.

men bebisen är världens sötaste o goaste!

Hur är det med dig?
  • idape
    che71 skrev 2014-09-01 13:16:21 följande:
    Tack snälla!

Hon blir 4 månader imorgon o är underbar.

Men tyvärr har jag själv problem med framfall( FL med sugklocka o pannbjudning..inte kul). .o läkaren vill vänta ytterligare 3 månader innan de tar ställning till om jag får operation.

Det känns obehagligt o tynger o skaver.

men bebisen är världens sötaste o goaste!

Hur är det med dig?
    Allt är bara bra med oss!! Min lille pojk är 9½ månad. Helt underbar lilten pojke.

Kram
Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?