Tips inför flytt med kanin
Jag ska nu flytta hemifrån och jag är en stolt ägare till en liten kaninhane på snart 2år
min stora fråga är nu, Hur ska jag göra när jag flyttar till lägenheten då han kommer få större yta att vara på eftersom han då kan springa runt i hela lägenheten mot den yta han har nu ( han bor i mitt rum och springer runt där när jag är hemma och får komma utomhus mkt)
Han bror bor nämligen hos mina kusiner och de har haft mkt problem med att brorsan märker revir och kissar såfort det blir lite mjukt under tassarna.
jag är lite fundersam om min kanin kommer få dom instiknterna när vi kommer flytta till ett nytt ställe med helt andra lukter och ljud..
Jag br nog tillägga att jag haft kaninen sen i mars då jag hämtade den från en annan släkting vars barn tröttnat å kaninen så han bodde i en tvättstuga i en källare tills han kom till mig och fick lite körlek och mycket omvårdnad. Nu har han tuffat till sig ganska mycket och har ett humör som gör att han accepterar inte vad som helst. tex vill han inte bli klappad så säger han ifrån, han bits aldrig och jag anser att han mpste kunna få säga ifrån om han inte vill bli klappad just då, så länge han inte bits och man kan hantera honom annars..
Oj hamnade lite på ett sidospår men frågan är iafl
hur ska jag göra för att förhindra att han eventuellt kan bli med revirmarkerande då jag vet att hans syskon är väldigt revirmarkerand och har mycket såkallad kanininstinter.
Han är inte kasterad .