Vilka värden är normala ?
Hej !
Vi har försökt ett tag utan resultat, jag har tagit blodprover och fått svar på dessa men ingen förklaring eftersom jag byter läkare och det är långa väntetider och "min gamla" inte direkt är intresserad att lämna någon info därav bytet.
Under mitt första besök hos henne gjordes en snabb fysisk kontroll men då jag ville utreda mig först och sedan min sambo sedan 7 år tillbaka blev det stopp. Jag fick en remiss för blodprover men under förutsättning att jag vid nästa besök uppgav min sambos personnummer.
Då hon under hela mitt besök varken hälsade på mg när jag komini rummet samt under hela besöket hade båda dörrarna öppna dels till väntrummet samt till "receptionen" öppna ( ingen insyn dock i undersökningsrummet men all hörde vad som sades ) bllev jag smått chockad och bestämde mig för att ta remissen och söka efter en ny läkare.
Då det som sagt är långa väntetider ( två månader ) men verkar efter rekomendationer ( min gamla har slutat) vara en bra läkare så måste jag vänta.
Därför är frågan vad somär normala värden ?
ex : mitt östradiol ligger på 223, progesteron är 2,4 är det mycket dåligt eller fungerar det ? taget dag 21
TSH verkar normalt , FSH 5,2 och LH 7,6 taget dag 3
tur att denna sida finns !
tacksam för svar