Babyskydd graco autobaby
Jag har ett babyskydd som heter Graco autobaby. Det finns en bas till men jag har ingen aning om hur man sätter fast basen i bilen. Är det någon som vet så är jag väldigt tacksam för hjälp. /Tessan
Jag har ett babyskydd som heter Graco autobaby. Det finns en bas till men jag har ingen aning om hur man sätter fast basen i bilen. Är det någon som vet så är jag väldigt tacksam för hjälp. /Tessan
är det inte lika som med den nya som heter logico s? kolla Acta graco's hemsida där manual finns.
Det är tyvärr inte samma stol. Har tittat på deras hemsida och sökt som en galning på nätet men jag hittar ingen bruksanvisning. Den har nog några år på nacken. Har köpt den som extrastol att använda när jag hälsar på min familj. Tack för hjälpen.
Jag hoppas det. Hade tänkt maila Graco men det går inte att kontakta dem, konstigt. Tror du man kan åka till Barnens Hus och be dem visa hur man sätter fast den.
den modellen är såpass gammal så kolla upp märkningen på stolen så den verkligen ska användas.
Babyskydden har en hållbarhet på 5 år från tillverkningsdatumet.
Tack. Ska försöka med det i morgon.
Du sätter ju fast basen på samma sätt som logicos bas men den har ju inget spänne mitt på som man knäpper igen när man lagt bältet där. Stödbenet ska såklart ner i golvet. Du kan dra upp det först medan du drar åt bältet så hårt det går och dra sen ner stödbenet tills basen känns så stabil som möljigt. Om den känns vinglig så prova på en annan plats, det kan bero på sätets utformning.
Oh som sagt, kolla upp så att stolen inte ä för gammal, då ger den inte lika bra skydd vid en olycka.
Tack för all hjälp. Jag hittar inget datum, vet någon var det står någonstans? God natt.
Stolen behöver inte vara så gammal som ni tror. Så sent som för ett år sen kunde dom köpas nya i butik.
Båda modellerna har sålts samtidigt. Den stora skillnaden är att Auto baby har trepunktsbälte och logigo s har 5 punktsbälte.
Tack för all hjälp. Jag hittade datummärkningen och den var inte gammal som tur var. Däremot är min 5månaders son väldigt lång så nästa gång vi kommer kan han inte ha den. Den vi har hemma får han bättre plats i. Jag som trodde de kunde ha den stolen i ca 9-12 månader.
Stolen behöver inte vara så gammal som ni tror. Så sent som för ett år sen kunde dom köpas nya i butik.
Båda modellerna har sålts samtidigt. Den stora skillnaden är att Auto baby har trepunktsbälte och logigo s har 5 punktsbälte.
Spelar ingen roll när dom säljs, utgångsdatumet är från när den tillverkas, så även om en butik har en stol på lager och säljer den om 10 år så är den inte "ny", den är ändå för gammal för att användass.
Utgångsdatum räknas från när den tillverkas, inte från det datum den säljs.
Det handlar om att plasten och frigoliten föråldras och därmed inte tar upp stötar lika bra, eller kan bli defekt pga förhållandena som den förvaras i.
Spelar ingen roll när dom säljs, utgångsdatumet är från när den tillverkas, så även om en butik har en stol på lager och säljer den om 10 år så är den inte "ny", den är ändå för gammal för att användass.
Utgångsdatum räknas från när den tillverkas, inte från det datum den säljs.
Det handlar om att plasten och frigoliten föråldras och därmed inte tar upp stötar lika bra, eller kan bli defekt pga förhållandena som den förvaras i.