• Jenny76

bara mamma får ge flaska

Jag ammar min dotter på 3½ månad, och har aldrig haft problem med det. Men eftersom storebror var flaskvägrare, bestämde vi oss tidigt för att ge tjejen flaska då opch då för att andra ska kunna mata om jag är borta.
    Problemet är att hon krånglar med flaskan när andra matar, men med mig går det hur bra som helst... Det brukar väl vara tvärtom?? Tips på hur vi kan få henne att ta flaskan lika lätt m andra (framförallt hennes pappa naturligtvis).

• Svar på tråden bara mamma får ge flaska
  • Halkatla

Håll dig hemifrån. Till slut tar hungern överhanden.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Jenny76

jo tack, det har jag gjort, och till slut äter hon ju, men tycker mest synd om barnvakten/pappan att hon skriker så mycket.... är ju egentligen en go å gla tjej!♥

• Kakan Mascha

Du kanske håller i falskan på ett speciellt sätt som pappan får försöka efterlikna? Eller trycker in den olika långt i munnen etc...?
    Min mamma fick mata våran lilla och hon total vägrade att ta flaksan och bara skrek. Men jag berättade hur ajg brukade göra med flaskan och min mamma gjorde likadant så funkade det bra att ge henne mat!

• Jenny76

ok tack för tipset! ska försöka instruera bättre. Imorgon ska mormor o morfar ha barnen några timmar på kvällen.

Svar på tråden bara mamma får ge flaska