• Matillin

Ni som har städhjälp! Hur många timmar städar dom hos er varje gång?

Vi har precis anlitat en firma som varit här och storstädat huset och vi är jättenöjda.
    Vi har tänkt anlita dom varannan vecka och dom uppskattade att det skulle ta 5 h varje gång?
    Jag tror inte att det kommer behövas med än 3-4 h för att städa det vi vill ha hjälp med i huset, om man inte står och gnuggar varenda kakelplatta varje gång vilket känns onödigt

Han sa dessutom att dom brukar storstäda var 3-e månad vilket också kändes rätt tilltaget?
    Jag kan tänka mig storstädning 1 g om året då man tar allt?

Hur gör dom hemma hos er?
    Hur många timmar är dom hos er, vad får ni hjälp med under den tiden, och hur stort har ni?
    Vi har en tvåvåningsvilla på ca 140 kvm.

Jag ville kolla med andra först innan jag ringer och säger att 5 h är för mycket tid.
    Helst skulle jag vilja ha 3 h varje vecka men det kanske är lite tid att hinna städa kök, 2 badrum, damsuga och moppa golv?
    Tänker att dom heller inte behöver damma varje gång utan 1 g i månaden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som har städhjälp! Hur många timmar städar dom hos er varje gång?
  • Momzilla

3h varannan vecka 3 rok 58 kvm

• Agnes Grey

Vi har städning fyra timmar varje vecka. Bor på ca 150 kvm.

Under dessa timmar hinner hon damma, dammsuga, våttorka, städa kök och badrum, dammsuga stoppade möbler mm. Resterande tid stryker hon.

• Butterscotch

Vi har 4 timmar varannan vecka, en 4:a på 100 kvm. Jag tycker att det låter mycket men hon verkar ha fullt upp.

• Matillin

Weoyn - Det brukar kosta allt från 100-200/h efter skatteavdraget, beroende på vilken firma man anlitar. Idag ska jag ringa och säga att jag tycker 4 h räcker, det borde dom gott och väl hinna städa på. Får väl se sen när dom kommer hur mycket dom hinner med på den tiden.

• Bedelia
    Matillin skrev 2010-12-10 08:20:07 följande:
    Weoyn - Det brukar kosta allt från 100-200/h efter skatteavdraget, beroende på vilken firma man anlitar. Idag ska jag ringa och säga att jag tycker 4 h räcker, det borde dom gott och väl hinna städa på. Får väl se sen när dom kommer hur mycket dom hinner med på den tiden.
    Finns det inga andra städfirmor du kan kontakta? Personligen skulle den attityden från ett städföretag få mig att välja ett annat.
  • Matillin

Kolasås. - Dom är riktigt billiga!! Dessutom var vi väldigt nöjda med städningen. Jag tror vi ser olika på hur rent och hur "noggrant" vi behöver städa. Sen försöker han säkert få en extra timme för att få in pengar. Märker jag att dom sölar sig med flit när dom städar hemma hos oss, kommer jag säga till och annars byta firma. Jag kommer vara hemma dom första g dom städar.

• JosefineK

Vi har en 3:a pà 110 kvadrat och har stàdhjàlp 2 gànger i mànaden i ca 4 timmar/gàng. Dà gòr hon heeela làgenhet grundligt och bra. Hon tar (kolsvart) 8 euro i timmen.

• modsey

5 timmar varannan vecka. Huset är 200 kvm men vi har inte städ i alla rum uran endast ca 150 kvm. Kök hall tvättstuga två vardagsrum ett matrum och två sovrum

Gästrummen städar vi själva.

• firrig

Vi har hjälp 4h varannan vecka i vår lägenhet på 80 kvm. Då hinner hon också bädda rent i sängarna och stryka 5-10 skjortor/blusar.

• tvillingmammaVastmanland

4 h varannan vecka.
    Hus på två våningar och totalt ca 150 kvadratmeter.
    Dammar , dammsuger, våttorkar och städar kök och badrum.

Svar på tråden Ni som har städhjälp! Hur många timmar städar dom hos er varje gång?