• Anonym (Undrande)

När börjar bebisar skratta.

Min vänninas son är ca 3 vec gammal hon säger att henes son börjat skratta,kan det stämma eller är det kanse att barnet börjat le?
    Jag har inte träffat barnet då dom bor i norrland.Men tänker att det är lite tidigt att börja skratta.Va tror ni.

• Svar på tråden När börjar bebisar skratta.
  • Anonym (Undrande)

Piffelipuff

• Anonym

le gör den nog men skratta gör de inte förrän senare 2-4 mån

• JazzKermit

Jag träffade min brors barn som skrattade, eller "gurglade glatt" när hon var ca 4 v men min son har just börjat med det nu och han är 5 månader. Tidigare har han bara lett stort och dragit in andan. De är så olika de små liven och tur är väl det! ;)

• Rocktroll

Min dotter började skratta riktigt nog hon var 4-5 mån men jag har märkt att många säger att deras barn skrattar när dom ler och jollrar...det kallar inte jag skratt.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • emseli

Jag tror faktiskt barnet ler.och som sagt det är ju så olika :)

• vonkan83

min son är 8 månader o är rätt snål på sina skratt, men busar o kittlar honom då skrattar han ända från tårna :o)
    Hans första "riktiga" skratt var i somras då var han 4 månader o det var för vi gjorde grodljud.
    Detär verkligen olika när dom börjar skratta!

• LillaFlingan

vår son skrattade högt vid 11v ålder (han var född lite mer än 3v före bf, så eg var han ju bara 8v)...
    vår ´1a son skrattade högt vid 3½mån ålder.

de har givit svarsleenden tidigt båda två dock.

alla är olika :)
    vår andra son är extremt kittlig, o det var så vi fick honom att skratta för första gången med :D:D

• LillSkruttet

Min lillkille är 3 månader gammal och jag har hört honom skratta till 2 ggr, och det har hänt de senaste 2 veckorna. Ena gången var när min pappa busade med honom, då skrattade han till lite, men inget riktigt rejält skratt. En kväll när han låg och sov på min mage skrattade han till i sömnen. Jättemysigt. Fick mig att börja skratta lite också. Dock väntar jag fortfarande på det där riktiga skrattet.
    Svarsleende fick vi när han var 3 veckor. Jag tror också att det kan vara så att en del kallar det för skratt. Men det är ju inte riktigt samma sak.

Tyra 21/3-2007 och Leonard 2/9-2010
  • cocos87

Min dotter skrattade högt vid 2,5 månad, det är nog ganska normalt tror jag.
    3 veckor låter tidigt

Nathalie 090607, Leo 101105
  • Kakan Mascha

våran tjej började le vid 3 veckors ålder, och det tyckte jag var grymt tidigt!! Dock gick jag 15 dagar vöer tiden, så hon fick ju lite extra tid i magen.
    Hennes första skratt kom igår, och nu är hon 2 månader.

• NovemberMommy

min son blev 3 veckor idag. o än så länge så ler han nte ens. han ler bara när han sover och då drömmer han (tror jag). men när han är vaken ler han aldrig. borde det inte bara dags snart!! farmor o mormor tjatar hela tiden om de!

• oOMayaOo

Min son är 5 månader, 3.5 månader korrigerat, och han ler och ger glädjetjut, men SKRATTAR gör han inte.

Svar på tråden När börjar bebisar skratta.