• drömmaromsmått

Akta graco logico-s när höja axelband?

Jag håller på att bli galen, försöker bedömma om vi behöver höja bältet i babyskyddet men hela tiden tycker jag att det känns olika då jag försöker känna hur bältet sitter vid dotterns axlar.
    Den nedre känns för låg och det känns som om hon trycks nedåt när vi spänner bältet, ibland känns den mellersta lagom ibland är den precis över axellinjen, det verkar bero lite på hur stolen står på golvet.
    När vi åker kortare turer så åker hon i sin overall utan overallen sitter den mellersta höjden på bältet över axellinjen så då behöver vi ha lägsta men det är just med overallen på som jag är osäker.

Dottern är snart 6 veckor, är 60,5cm lång och väger 5kg.
    När höjde ni upp från lägsta till mellersta höjden?

• Svar på tråden Akta graco logico-s när höja axelband?
  • digg75

Hej.

Jag känner igen det där..
    Frågan är hur långt ner "under" axeln bältet går på nedersta läget. Har fått förklarat för mig att bältet ska "runda" axeln och gå lite neråt. Inte jämns med eller uppåt från axeln.
    I vårat fall så kör jag med att bältet  alltid ska gå ner lite bakom axeln, oavsett klädsel. Hur det än är, så länge bältet går ner "bakom" axeln så åker inte barnet "uppåt" om det skulle ta stopp. Detta förutsatt att stolen är bakåtvänd. Är bältet jämnsmed eller högre än axeln kommer barnet att lyfta/flyttas i stolen.

Vad tror du?

//Kenneth 

• skruttplutt

Vi fick höja redan efter ca en vecka för så fort hon rörde sig så gled bältet av axlarna även att det var hårt spänt. Kändes definitivt säkrare att det kom lite ovanifrån än att hon gled ur det..

Har du kollat bruksanvisningen?

Svar på tråden Akta graco logico-s när höja axelband?