Så himla lättväckt så man blir tokig! Någon annan som har det såhär?!
Min son på snart 10 mån är så otroligt lättväckt så man blir ju tokig snart! Och det har varit såhär läääänge nu. Man kan inte ens leva ett normalt liv längre när han sover.
Han vaknar verkligen av minsta lilla pip, jag struntar för det mesta att spola på toaletten tills han vaknat. Han vaknar av tvn (som är på låg volym), av att folk pratar tyst (fast alla ty viskar), han kan vakna för i princip allting, idag vaknade han till och med av att jag åt o besticken skrapade mot tallriken en gång. Så otroligt frustrerande! Man kan ju tro vi (jag numera..är ensamstående) inte försökt vänja han vid ljud men det har jag. Men är det ljud på så somnar han inte förrän han är så trött att han nästan stupar och blivit supergrinig. Det här är ju liksom inte hållbart..
Jag kan inte fixa med saker när han sover o knappt sitta vid datorn o skriva heller efetrsom han ofta vaknar av tangenttryckningarna (trots att jag har bärbar o det låter minimalt)
Bvc har inga råd alls o ge. Det enda jag får pårackat mig hela tiden är 5min metoder o liknande.
Någon annan som har det såhär? och vad GÖR man?! Går det någonsin över? Ni som haft barn (om ngn nu haft det..) som varit såhär blev det någonsin bättre? Känns som man befinner sig på ett bibliotek o måste vara tyst som en mus.
Varför är han såhär? Han krånglar ju med annat också, är sällan nöjd själv, hyperaktiv m,m och lite sen på vissa plan (försökt lära han vinka, klappa händer och peka m,m men det går "inte in".) och måste många ggr säga hans namn ofta för att få kontakt, kan ha lite skumma läten för sig och "vevar med armarna och vrider på händerna" Har ju redan funderat på om han kan ha ngn diagnos o ska nämna detta på 10 mån kontrollen samt att jag fortfarande väntar på en tid till barnpsykolog som jag bad om för länge sen nu.
Kan detta med sömnen o att han är så lättväckt ha ngt samband med olika typer av diagnoser eller annat?
Behöver verkligen råd!