• stiletto

blod vid tandsprickning??

Min dotter på 3.5 månader vaknade nyss med ett skrik vilket hon aldrig gör annars. Tog upp henne för amning och såg då att det kommit lite blod på kudden där hon har sugit med munnen. Kan det vara tandsprickning redan? Det var inte mycket blod, bara någon droppe, hade lätt kunnat missa det i halvmörkret så lite var det men man blir ju orolig över att hitta blod på sin bebis kudde! Hon sov väldigt oroligt natten till igår också.

Har era bebisar blödit något under tandsprickning? eller kan det vara något annat?

• Svar på tråden blod vid tandsprickning??
  • kakmamman

Min lillpojke har redan 5 tänder (den 6e tanden har precis tittat ut) och jag har inte märkt av något blod..
    Men det låter ju inte helt otrolig att det skulle komma lite blod, hon kan ju ha "bitit" sig lite lätt i tungan, eller så har det kommit lite blod när tanden nyss trängt igenom =)

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • 08Mars

Stora dottern kunde vakna o va helt blodig runt munnen när man tog bort nappen. Detta var dock så hon fick kindtändetna men det förvånar mig inte att det kan komma lite av framtänderna också

Svar på tråden blod vid tandsprickning??