Mina barn säger dom hatar min nya kärlek. HJÄLP!
Hej,. Skild sedan 3 år. Exet och jag levde ihop i 20 år, men i slutet var han inte snäll mot mig längre. Alltså inte slog eller så, men han var inte på min sida längre. Och kanske inte jag på hans, Vi har två barn ihop, dom e 14 och 17, Kärleken dog men vi kan umgås och har en ok relation.
Ett år efter skilsmässan träffade jag en ny man. Jättego kille med två barn i yngre tonåren.
Vi är särbos. Hade gärna varit sambo med honom, men barnen ogillar honom skarpt. Jag har frågat varför och dom säger att dom inte gillar honom och hans ungar bara. Vi försökte åka utomlands ihop, och hans barn är lättsamma och så. Mina kanske är lite mer reserverade, men inte ens på två veckor kommunicerade dom. Mina barn säger att min nya man inte pratar med dom heller. Att jag ska vara arg på honom istället, när jag blir sur för att dom är så oartiga min nya man.
Min nya man märker ju allt detta, men säger att han inte tar det personligt. Att han har tålamod. Men det har gått så långt att jag mår dåligt av att lämna mina barn själva hemma, när jag åker till honom. För dom tycker jag sviker dom och tycker att jag har skaffat mig en ny familj. Men jag upprepar dagligen för mina ungar att dom är bäst, jag älskar dom massor, jag kör dom överallt och dom får mycket tid och kärlek av mig.
Och när jag bjuder hem honom till mig, så är det kylig stämning och barnen undviker honom.
Ska man lämna sin nya kärlek för detta???