• Dumlekolan

Hur mycket ersättning per gång/dygn, 1 mån

Som rubriken lyder. Hur mycket äter era bebisar per gång och per dygn vid ca 1 mån ålder?

• Svar på tråden Hur mycket ersättning per gång/dygn, 1 mån
  • Kazeer

Min yngste åt 550-580 ml/dygn, när han var lite mer än en månad gammal. Han åt åtta gånger per dygn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Bradbury

Väldigt olika tror jag!
    Vår femveckors äter 700-800 ml/dygn. Men han är en ganska stor kille på 4500 gram.
    Är nog mer vikten som avgör hur mycket de äter.
    Vår BVC-sköterska sa att vi skulle ge honom tills han var nöjd, får han i sig för mycket kräks han upp det. 

• Dumlekolan

Tack för svar. Vår kille ökade inte tillräckligt förra veckan så jag ville ha en hint om hur mycket andra ger sina 1 månaders. Han äter 5-6 gånger per dag t f a att han sover 6 tim i sträck nattetid (skönt...) och sedan äter han 100 ml/gång dvs 500-600 ml/dygn + att han "nöjessnuttar" lite vilket naturligtvis ger lite extra mat. Han väger 3500g.

• Kazeer
    Kazeer skrev 2010-12-03 17:51:24 följande:
    Min yngste åt 550-580 ml/dygn, när han var lite mer än en månad gammal. Han åt åtta gånger per dygn.
    Kanske ska tillägga att han då vägde 2,4 kg.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Makaronipuss1

Min tjejja är 5 veckor idag och äter 110-135 ml per mål. Varierar lite hur många mål per dygn. Ibland vill hon ha varannan timme och ibland är det med sällan. Men åtminstone 8 mål per dygn tror jag...

Svar på tråden Hur mycket ersättning per gång/dygn, 1 mån