• muffins01

nan eller nan ha??

Vi började med ersättning till våran 2 månaders dotter för ca 1 vecka sen, o sen dess har hon blivit jätte hård i magen... hon trycker o trycker men de kommer inget... på kvällarna har hon börja skrika jätte mycket, hon skriker i stort sett aldrig annars!! kör med minifom och semperdroppar o har även olja i maten men inget verkar hjälpa.
    Vi anväder vanlig NAN men ja undrar om de kan bli nån skillnad med NAN HA?? eller är de till för något annat? andra förslag på vad man kan göra? tycker såå synd om henne-....

• Svar på tråden nan eller nan ha??
  • 4mychildren

Har du testat BabySemp med levande bakteriekultur i sig? Med den där gröna remsan fram på paketet eller är det bara NAN som gäller hos bebis? I så fall kan det ju vara svårt att byta. Men den funkade här hemma och sen messmör i ersättningen om det var väldigt hårt. 

Elliot -09, Livet är vad man gör det till.
  • muffins01

Nej den har vi inte provat.. har bara testat NAN. är det
    den där semper lemolac du menar? har läst om den... ska kanske prova den då! kan man ha messmör i fast bebben är så liten?

• 4mychildren

Ja det är den jag menar Glad fråga på BVC vad dom tycker du kan ha i ersättningen annars för att lösa bajset lite. Så får du ju veta av en kunnig Glad Det är nog bara att slå dom en pling så borde dom ju kunna svara. 

• 4mychildren

Kom på att semper bytt förpackningar nu på den ersättningen så den är väl kanske inte röd längre med grön remsa utan typ blå/vit med någon nalle på? 

• Annika i Gbg

Det kan vara så att det hjälper att bara byta till BabySemp. En del barn klarar den ena eller andra bättre. Annars kan ni köpa hem den som nämndes ovan eller Bifidus som är bra mot hård mage. Man kan även ha i messmör eller rapsolja i flaskan. Var noga med att inte få för mycket pulver i portionen, då blir det hårt i magen. Ibland är det lite hårt i magen några dagar för att sedan rätta till sig. Så du ser att det finns många olika sätt att prova. Jag hoppas att det löser sig snart!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • morotsland

Gör avkok på katrinplommon och använd det vattnet till att göra ersättning. Funkade mycket bättre än messmör och olja tyckte jag.

• MissEllie

Jag har kört med ersättning i 12 veckor nu ända sedan vår dotter föddes. Testade först Semper. Gick inte alls. Testade Lemolac och hon blev hungrig typ efter en timme.

Testade NAN och det fungerade hyfsat men nu kör vi NAN HA med Sempers magdroppar (rekommenderas verkligen) sant lite Lactulos vid behov och det fungerar riktigt bra för oss. 

• Idaar

Jag gav min son från början NAN och han började få mycket magknip och problem med att bajsa och sen började jag med NAN HA och det har verkligen gjort förändring. Jag gör även ''kolikmassage'' som också hjälper honom att bajsa när det är jobbigt.
    Tycker verkligen du ska testa HA för det fungerade jätte bra för oss och vår lille kille.

• muffins01

vi har kört me nan ha nu sen i lördags o de går lite bättre! men vissa dar hon fortfarande stenhård.. då har ja hjälpt henne me termometern..
    Tänkte på de här me olja.. ska man ha i lite i flaskan vid varje måltid eller bara nångång då o då?? o kan man ha i messmör på en så liten bebis??

Svar på tråden nan eller nan ha??