• orakad balle med tallbarrsdoft

vilken hästras?

Någon som vet vilken hästras detta är?
    Mest nyfikenhet då jag har en dålig vana att vilja veta allt och lite till på det jag ser/läser
    Funderar på om de är en Noriker ? 

">

I´m not mean, I just hate stupid people!
  • Svar på tråden vilken hästras?
  • mona83
    mona83 skrev 2010-11-21 23:44:48 följande:
    Undrar om det var honom jag såg när jag var på globen för ett par år sedan
    Jo det kan nog vara han jag såg där. Jäkligt duktig
    L.O.V.E
  • Lathundarna
    Cartier skrev 2010-11-21 23:06:37 följande:
    Inte en aning, men GOD DAMN jag vill HAAA!!! hahaha
    Hade det inte varit för att jag måste gå ner i spagat för att kunna sitta ner över den ryggen så hade jag fasen inte bangat om jag fått en gratis
  • Cartier

haha så illa kan det väl ändå inte vara, ser ut att vara samma size som mina ardennrar och dom går finfint att rida utan att gå ner i spagat! Hjulbent däremot..... ;)

• orakad balle med tallbarrsdoft
    Cartier
    Tackar, sån har jag ju vart och snokat på innan, lite ironiskt  
    mona83 skrev 2010-11-21 22:34:05 följande:
    Men såg den inte lite liten ut för att vara en häst av världens största hästras?
    fast världens största är väl Belgisk Draft? 
    Radar som är i guniess är iallafall en Draft
    I´m not mean, I just hate stupid people!
  • mona83
    orakad balle med tallbarrsdoft skrev 2010-11-22 06:56:56 följande:
    fast världens största är väl Belgisk Draft? 
    Radar som är i guniess är iallafall en Draft
    Så vitt jag vet och som även stod i länken ovan så räknas Shiren till den. Men det finns säkert fler raser under kategorin.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Shirehäst
    L.O.V.E
  • Darlingdarjeeling

Har sett Arnaud Gillette när han var med på Levade Noble Horse Gala för ett helt gäng år sedan, hästen heter Felous och är en alldeles utomordentligt trevlig herre!! (Var inne i stallarna och hälsade på, han är så galet fin, och lika mysig och kelig som han är vacker).

Arnaud red ett dressyrprogram som innefattade allt från uppsutten capriole till piaff och piruett. Helt galet att se en så stor och tung häst utföra rörelser i "den högre skolan". Fint att se honom ha så fin kontakt med hästen också.

• saphiraLilja

jag var på hingstvisningen i celle för ngra år sen o dom visade upp flera sorters kallblod som fanns i tyskland o europa.. kommer dock inte ihåg namnen på raserna. men tror de är ngt typiskt tysk "nordsvensk"  men Tinker är de inte. o alldeles för liten för en shire. 

• hästälskaren

ser verkligen ut som en ardenner!

• Binegar

Helt klart är det en ardenner. Större än den svenska typen. De belgiska & italienska ardennrarna skojjar man inte bort. Riktigt snygg!

Svar på tråden vilken hästras?