• tjohalia29

Hur ofta kokar ni nappar, flaskor dinappar?

Ja, som rubriken lyder. Hur ofta kokar ni flaskor, nappar och dinappar?

• Svar på tråden Hur ofta kokar ni nappar, flaskor dinappar?
  • Oreos

fast det har väl mycket att göra med hur gamla barnet är också?
    Nu kokar jag de nästan aldrig.
    Men när sonen var spädis så kokade jag de nån gång i veckan och när de trillat på golvet.

• Oreos
    RMM skrev 2010-11-23 01:36:50 följande:
    Har aldrig kokat flaskor & nappar. Tjejen på 4,5 månad har aldrig varit sjuk hittills. Vill erbjuda henne "normal" bakteriekultur så hon ska klara dagis osv.
    Jag tror hon kommer bli sjuk ändå..
  • LillaSmulan

en gång innan användning sen aldrig mer

• Boomie

Napparna kokas endast efter att dotter har kastat dem i toan. Enda gången jag känner att det behövs

• nena07
    Boomie skrev 2010-12-07 21:17:19 följande:
    Napparna kokas endast efter att dotter har kastat dem i toan. Enda gången jag känner att det behövs
    Då de hamnat i TOAN har jag kastat dem ....
  • Ms M

I början kokade jag dem varje dag. Nu kokar jag kanske 1 gång i veckan eller varannan vecka. Han e drygt 3 månader nu. Kokade så ofta eftersom han hade svamp..

Nu diskar jag dem och sköljer som en tok för jag e rädd för diskmedelsrester...  Så jäkla nojjig för det.. Ni som har diskmaskin, sköljs alla rester från disktabletten bort ordentligt?

• Pluttemor

Jag kokar dom när dom e nya, Sen kokar jag även napphuvuden (sugdelen) varje dag. SJälva flaskan försöker jag koka 2-3 gånger i veckan. Det som är bra med att man kokar flaskorna är att man steriliserar dom. Jag tar ingen skada av att koka flaskorna och därför har jag infört det som en rutin

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Lindreas

Nån gång ibland, när de åkt på golvet för många gånger.

Diskar flaskor och dinappar i diskmaskinen, men när jag diskade dem samtidigt som en matlåda som innehållit köttfärssås blev allting svagt orange-färgat... :S

• thenalle

Jag diskar och sen steriliserar jag nappflaskorna i mikron. jag har en sådan liten steriliserare om man kan säga så, den tar 4 flaskor. Man kan ju lika bra slänga in dom den och köra 8 min. smidigt tycker jag.

• Kavata Kajsa

Vanliga nappar kokar vi bara om hon kräkts på dem eller dylikt, annars sköljer vi dem bara.

Flaskorna kokade vi varje dag första 2 månaderna, sedan kanske varannan upp till typ tre månader. Nu blir det någon gång i veckan eller varannan (hon är snart 4 månader).

• hemligt gravid

Använder inte flaska, men en "matningssked". Kokades när den var ny och nästan varje morgon eftersom vi oftast är lata och inte orkar gå ner och diska efter sista matningen på kvällen som vi gör uppe i sängen. Annars diskas den (och sköljs typ hundra gånger an sjåpiga mig ;)) efter varje matning.

• Scarlett77

Vi stereliserar i micron i en speciell behållare efter varje användning

• Snuvan

Jag kokar napparna i vattenkokaren kanske en gång i veckan eller om det hänt något speciellt. Men de tappas ofta på golvet och fastnar hundhår och grejer på dom.
    Flaskor och dinappar kokar jag bara när de är nya sen diskar jag dom bara.

• Mia386

inte alls ofta, kanske var 3:de vecka eller så, diskar de efter varje måltid ist.. dottern är 8 veckor :)

• gobbledigook
    Scarlett77 skrev 2010-12-12 20:08:04 följande:
    Vi stereliserar i micron i en speciell behållare efter varje användning
    Vi också. 
Svar på tråden Hur ofta kokar ni nappar, flaskor dinappar?