hur många gånger har du livit stoppad av polisen?
som frågan lyder , skriv gärna varför och om du fick böta eller tom blev av med kortet
som frågan lyder , skriv gärna varför och om du fick böta eller tom blev av med kortet
Närmar mig iaf 100ggr nu på 8år
Hade en period med en gammal bmw jag hade som såg ut som kriget (6 olika färger på den och lite lätt bucklig) och lät en del men var besiktad och godkänd ua. I den blev jag stoppad 4-5 ggr i veckan av olika anledningar oftast vill dom sparka på hjulen :S hade bilen i 3-4månader under en vinter.
En gång för att polisen ville titta på bilen för att han tyckte den var fin inte bmwn :P
Sen har det var allt från fortkörningar till att inte ha tillåtna lampor tända.
Oftast har jag kört lite fort så har dom stoppat bara för att låta mig blåsa och titta på kortet.
Har bara fått böter en gång och det var 400kr för att regskylten inte satt på bilen
Blivit stoppad i fler kontroller än jag kommer ihåg, blivit luggad av en polis då jag inte hade hunnit sätta på skattemärket utan hade det i bilen istället för på nummerskylten, men aldrig fått några böter. Aldrig blivit stoppad vid flygande besiktningar heller, men det beror kanske på att jag inte kör skrotbilar?
Senaste blåskontrollen erböd sig polismannen att blåsa åt mig om jag misslyckades.
Har däremot blivit nersaktad av bl a trafipaxen till laglig hastighet innan de kört vidare, dvs de stoppade mig aldrig. Var nära att torska två ggr förra sommaren men upptäckte dem i tid när de kom i full fart bakom mig, växla ner och motorbroms så tänds aldrig några bakljus, en farthållare aktiverad medan de ligger bakom så sticker de när de tröttnat.
Jaa, 8-10 gånger skulle jag tro. Har haft körkortet i 7 år. Har mest blivit stoppad för blås och bälteskontroll men även för att jag haft dimljus på och för att jag kört utan nummerplåt fram. Hade även körförbud på en bil då jag blev stoppad men de märkte dom aldrig, polisen berömde bara vilken snygg bil jag hade ;) Har aldrig fått böter, *peppar peppar*
Underbart! Hoppas polisen sätter dit alla idioter som kör med dimljusen olagligt!
2 ggr. Körkortskontroll när jag som 18-åring var på väg till trafikskolan för min intensivkurs...kom för sent till första lektionen tack vare det. Skitkul.
Nykterhetskontroll ganska nyligen, snabbt överstökat.
Men både min förra sambo och min nuvarande har åkt fast för fortkörning med mig som passagerare. X-et fick bara saftiga böter men min nuvarande åkte på både rejäla böter och 3 månader utan kort....surt som fan men vad ska man göra? Han förtjänade det tyvärr. Kanske bättre när jag kör än om jag är passagerare....har 4 kompisar som åkt fast när jag varit med också...hmm...
2 gång på 7 år i allmänna blåskontroller. Klarade mig galant!
Haft körkort i snart 11 år och blivit stoppad 1 gång. Fick blåsa, men allt var ok
2 ggr. En gång böter, andra gången sa snälla herr mc-polis-som-kom-från-ingenstans bara ajja-bajja.
2 gånger när jag varit förare (men flera gånger som passagerare):
1. Kontroll av nykterhet och bälte. Inga problem.
2. Jag var på "fel" ställe mitt i natten, och polisen råkade komma förbi. Det hade varit en del inbrott i trakten och polisen ville se vad jag hade där att göra. Jag pekade på grillfesten som försigick en bit därifrån och talade om att jag skulle hämta maken.
Haft körkort i 15 år
3 blåskontroller (utan anmärkning)
1 fortkörning med släp och blev av med körkortet i 3 månader (hade aldrig kört med släp och efter 10 års körkort visste jag faktiskt allvarligt inte att man inte fick köra mer än 80 km/timme. Jag körde 111 på en 110 väg. Fint väder, knappt några bilar... och poliser med riktig dålig humor (du får en present från oss...). Kom inte ihåg vad böten var, men det hade jag kunnat göra roligare saker för)
1 gång för att åka över heldraget mitt i stan (med MC) - Hade precis fått nya hojen. Kollade väldigt noga på bilar och övriga trafiken (eller ljus på bilar eftersom det var mörkt). Missade tydligen att en av dom som var långt bort var en polisbil. Fick inte böter dock. Kanske för att jag inte hade gjort någon ful grej eller var farlig med det eller så kanske för att dom inte hade väntat sig en tjej under hjälmen?
Haft körkortet i strax över 2år och har aldrig blivit stoppad
Aldrig blivit stoppad.
Aldrig fått blåsa.
Aldrig fått parkerings- eller fortkörningsböter.
Dock blivit kollad av en mc-polis som hängde på mig på E18 när jag blåste in i stan i 120km/h på 110-väg. Saktade dock ner med motorbroms och farthållare så han släppte iväg mig när jag var lydig igen.
Svårt att köra sakta med min fina 9-3:a ;D
Har blivit stoppad fyra gånger tre i körkort och nykterhets kontroll en gång i flygande besikting
20ggr
Bara böter. Ibland bara för kontroll
1 gång för att blåskontroll samt bälteskontroll, inga åroblem.
Bara böter. Ibland bara för kontroll
Utom i Norge, har nog betalat över 20000 i böter vid 2 tillfällen. Körde 70 där det var 50. 11000:- Norska kr. Körde 100 där det var 80 .9000:-. Hade dom sett mig när jag körde 120 på Motorvägen utanför Oslo med husvagn hade jag nog fått fängelse. Visste faktisk inte om dom hårda reglerna i Norge.