• Modgun

Babysemp 1 och 2.

När började ni ge babysemp 2? Är det så att den mättar mer än ettan eller hur är det?
    Det var ett bra tag sedan som lillan åt ersättning, så jag har glömt hälften typ.

• Svar på tråden Babysemp 1 och 2.
  • Pumpkin

Vi började fasa in Babysemp 2 när sonen var nästan 4 månader. Jag upplever att han blir mättare, inte så att han håller längre mellan måltiderna (men har aldrig ätit särskilt ofta heller), men han blir helt nöjd på en flaska.

• Modgun

Lilleman är ju redigt stor och äter därefter.  vi mäter upp 210ml vatten och har i 7 mått pulver (lemolac) och han äter nästan upp det. När han åt vanliga babysemp så åt han inte så mycket.

• Modgun

Får göra det. Ska till bvc på tisdag så jag kan ju lika gärna vänta tills dess.

• yes79

Vi började fasa in babysemp2 strax innan 4 månader, först lite sedan efter några dagar hälften/hälften av 1 och 2 pulvret i några veckor.

Vad jag förstår innehåller babysemp2 risstärkelse som ska mätta mer! Dock märkte jag ingen skillnad på vår dotter, hon åt ungefär var 3:timme även med babysemp2 och ungefär samma mängd!

• Fidelia

modgun

Hur gammal är er bebis?
    Min dotter e 3,5mån och jag har bara 100ml vatten o 3 skopor... ibland lite mer....
    tyckte 210ml lät så himla mkt, men den dagen kanske kommer... :) 

• Modgun
    Fidelia skrev 2010-11-15 13:13:16 följande:
    modgun

Hur gammal är er bebis?
    Min dotter e 3,5mån och jag har bara 100ml vatten o 3 skopor... ibland lite mer....
    tyckte 210ml lät så himla mkt, men den dagen kanske kommer... :) 
    Han blir tre månader den 25 =)
  • Fidelia

oj, vilket matvrak, om man jämför m min dotter  Glad
    hon väger 5100g nu...

• Modgun

Lilleman vägde 8160g och var 64cm lång sist vi var på bvc, och det var för två veckor sedan.
    Hanvar ju stor redan när han föddes, likaså hans syster.

Svar på tråden Babysemp 1 och 2.