• Hoppas03

Någon 40+ som fått barn efter 4 missfall på raken

Hej!
    Är en tjej på 41 år som nyligen fått mitt fjärde missfall på 12 månader. Det känns tungt och nu undrar jag om det finns någon mer här ute som upplevt samma sak och tillslut fått barn???.

Jsg har lätt för att bli gravid och har blivit det spontant alla gångerna. Har gjort en missfallsutredning som inte vissade på några fel förutom låg produktion av sköldkörtel hormon. Fick levaxin till min tredje graviditet.
    Vill inte ge upp, tror att det kommer att lyckas till slut..

Får inte mycket besked från läkarna. Det enda dem säger är att äggens kvalitet och risken för missfall ökar med stigande ålder och det är ju ingen nyhet precis. Såklart att jag nu är orolig att alla ägg ska vara dåliga men tycker
    ändå inte att det sannolikt är så eftersom jag har så lätt att bli gravid.

Har inga barn sedan tidigare och vill så väldigt gärna ha. Träffade min man sent så jag har inte hafr något val att skaffa barn tidigare.

Om det finns någon som vill dela med sig av sina erfarenheter skulle jag bli jätteglad!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-11 08:20
    Hej igen! Tänkte att jag skulle uppdatera.

Vi är i dag två mycket lyckliga och stolta föräldrar till en ljuvlig liten kille på snart 2.5 år. På 5:e graviditeten kom han, så till slut gick det. Önskan om syskon finns. Har varit gravid ytterligare 2 ggr men det har blivit MF. Är så otroligt lycklig över vår son och skulle väldigt gärna vilja ha en liten till så vi lever på hoppet om att det ska lyckas igen. Stort lycka till alla ni som kämpar! Hoppas att min historia kan ge er kraft att kämpa vidare! Vill också tacka alla er er som skrivit i tråden sedan jag statade den för snart 4 år sedan. Det har gett mig mycket inspiration och kraft i tider då det varit kämpigigt, Stort tack!

• Svar på tråden Någon 40+ som fått barn efter 4 missfall på raken
  • annlis72
    che71 skrev 2015-03-01 22:12:34 följande:

Annlis72

V 34 så härligt! det var tråkigt att höra om läppspalt men skönt att bebis (är det en pojke?) växer som den ska.

de är så duktiga på att operera så det kommer säkert bli bra. ..men förstår att det inte var som ni tänkt. Ta det lugnt nu o vila. Snart är din bebis hos dig! Kram

Ja det är en liten kille Nä det blev inte som vi tänkt oss, men huvudsaken är att han är frisk för övrigt
  • Hoppas03

Hej
    Hur är  läget med er? Själv hoppas jag fortfarande men det har inte hänt så mycket det senaste året.

Anlis har din lilla prins kommit nu?

• che71
    Hoppas03 skrev 2015-06-04 21:16:23 följande:

Hej

Hur är  läget med er? Själv hoppas jag fortfarande men det har inte hänt så mycket det senaste året.

Anlis har din lilla prins kommit nu?

Hej!

Min lilla flicka är 1 år nu.

Hon helt underbar o busig

har problem med framfall fortfarande ..väntar på läkarundersökning o har prolapsring som hjälper lite. ..3 gånger sen förlossningen har vi haft sex pga mina besvär. .så sorgligt. .o jag som aldrig ville föda vaginalt. .o så blev det så här.
  • weeme

Grattis Annlis!

Jag gav ju upp hemmaförsöken så vi provade ÄD. Det tog sig på första försöket, nu väntar KUB i veckan då jag så klart är supernervös att den lill* inte ska ha fortsatt utvecklas- skadad av alla tidigare MA upplevelser nojar jag.

• che71
    weeme skrev 2015-06-08 22:34:58 följande:

Grattis Annlis!

Jag gav ju upp hemmaförsöken så vi provade ÄD. Det tog sig på första försöket, nu väntar KUB i veckan då jag så klart är supernervös att den lill* inte ska ha fortsatt utvecklas- skadad av alla tidigare MA upplevelser nojar jag.

Grattis! Va kul. Lycka till!
  • weeme

Tack!! Bästa beslutet ever, bättre sent än aldrig. Har några i frysen som back up men hoppas UL ser bra ut och att fortsatt graviditet går bra så klart. Efter MA i höstas och att jag sedan inte ens blivit gravid, inget att dra på när vi kunde testa ÄD. Det är mina ägg som är skräp, hade jag varit yngre kunde vi såklart fortsatt testa själva men tiden går!

• Lilly2013

Hej! hur går det för er alla. Här har det inte hänt så mycket mer än ännu ett långdraget missfall. Abortpiller först sen 3 veckor senare skrapning och nu när jag var inne igen så fanns det fortfarande lite rester kvar som dom tog ut under hysteroskopi. har gått på ca 15 akupunkturbehandlngar som lite sista utvägen innan IVF. Någon här som provar Akupunktur??

• weeme

Så tråkigt att höra Lilly! Jag har inte provat akupunktur men har läst om flera som gjort det.

Jag var på KUB förra veckan, fick bra värden och fick framförallt se en rörlig och fin liten bebis som såg ut som den hade det bra därinne. Sträckte på sig och gäspade.

• weeme
    Lilly2013 skrev 2015-09-08 11:54:06 följande:

Hej!
    Nu har jag börjat spruta inför ivf istället. Hoppas på bättre lycka där.

Lycka till!!
  • Fiamedbarn

Det var längesen jag var här! Men nu har jag en 14-månaders busig tjej hemma och det är helt underbart och rätt otroligt att ta in emellanåt Jag är 44 år på det 45:e

Stort grattis Annlis och Che71!!

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • che71
    Fiamedbarn skrev 2015-10-03 13:20:22 följande:

Det var längesen jag var här! Men nu har jag en 14-månaders busig tjej hemma och det är helt underbart och rätt otroligt att ta in emellanåt Jag är 44 år på det 45:e

Stort grattis Annlis och Che71!!

Tack så mycket ! Grattis du med!

Min lilla tjej är 17 månader... helt otroligt så fort det går. ( jag är nu 44 år)
  • mamalolo
    hoppaspatur skrev 2014-04-04 18:19:50 följande:

Hej

är det här rätt tråd hoppa in i? Jag önskar verkligen få några prata med. Är 41 år med tre missfall; två MA i v 7 samt nu en abort i v 14 pga trisomi 13. Har låg amh, men blir ganska lätt gravid och har en 7-åring från ett tidigare förhållande. Vet inte om jag ska ge upp pga rädsla för fler missfall, eller om våga fortsätta försöka. Är låg amh=kromosomfel på alla äggen? Elelr kan man ha tur och våga hoppas på framtiden? Mina läkare ger bara svävande svar.... Vilka erfarenheter finns härinne i tråden?

Hur har det gått för dig? Hade MF i V65 i april och avbröt grav i nov pga trisomi 13. Funderar också på om det är något fel på mig. Har dock två friska barn sedan tidigare.
  • annelie75

Hej! Är så nyfiken ifall det blev syskon till er pojke.? Har en dotter på 2.5 år och önskar en till men är 42 år och efter dottern har vi haft ett utomkvedhavandeskap och fem missfall varav två i v.14. Tungt.. Mvh Annelie

Svar på tråden Någon 40+ som fått barn efter 4 missfall på raken