• camillas1985

Kan jag börja med NAN 2 även fast han bara är 3,5månad?

Undrar om jag kan börja ge nan 2 nu eller om jag måste vänta de här två veckorna som är kvar tills han är 4 månader? Tänker att han kanske kan vara mätt lite längre på nan 2. Nu på nätterna så vill han äta med 2-3timmars mellanrum och det tycker jag känns rätt mycket.
    Han blir 4 månader den 21.

Isak 090201 William 100721
  • Svar på tråden Kan jag börja med NAN 2 även fast han bara är 3,5månad?
  • Busbellan

Om man inte ammar alls så kan man ge NAN 2 från födseln.
    Men räkna inte med att han blir mättare eftersom det bara är mängden järn som skiljer mellan 1:an och 2:an

Mamma till Nora, August och Ella
  • clembke

Japp. Sat o läste på baksidan o näringslistan. Kan ges från födslen o det är typ som den andra skrev typ järn som skiljer sig.
    Nästan lite lurendrejeri där tycker jag då 1:an är dyrare än 2:an o man oftast köper 1:an först iom att det står från 4 mån på framsidan på 2:an fast man kan ge den från födslen.

• camillas1985

Okej men om det är lika kan jag då byta på en gång eller ska jag ändå göra en övergång? Borde ju gå att byta på en gång.

• PSMalin

Det går bra att byta rätt över...ska inte behövas någon övergång

• camillas1985

Kan man börja med nan 3 tidigare också. Tror det står 9 månader på den så det är ju ett tag kvar men vill att han ska stå sig bättre på maten och speciellt på natten. Snart dags för smakportioner. Kanske skulle börja med gröt på kvällen då.

• La Lola
    camillas1985 skrev 2010-11-15 11:35:27 följande:
    Kan man börja med nan 3 tidigare också. Tror det står 9 månader på den så det är ju ett tag kvar men vill att han ska stå sig bättre på maten och speciellt på natten. Snart dags för smakportioner. Kanske skulle börja med gröt på kvällen då.
    Nan3 är väl något man ger som måltidsdryck?
    Istället för vanlig mjölk?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • clembke

Den vet jag inte hur den är. När han blev 6 mån gick jag över itill vanlig välling o puréer.

Svar på tråden Kan jag börja med NAN 2 även fast han bara är 3,5månad?