• Mammut2010

Bilstol till Skoda Octavia

Hej,

Undrar om det är någon som kan ge exempel på lämpliga barnstolar till skoda octavia?
    Helst skulle vi vilja kunna ha stolen i passagerarsätet, men det verkar vara svårt Rynkar på näsan

Skulle gärna ha BeSafe IziKid, om det funkar.
    Har även tittat på Britax Hi-way och Brio Zento.

• Svar på tråden Bilstol till Skoda Octavia
  • cicci85

Den är väl ganska rymlig så de flesta stolar borde ju passa. Min kompis har zento i den, fast i baksätet. varför verkar det svårt att ha den på passagerarsätet? 
     Jag skulle valt en stol som är godkänd till 25 kg på alla platser. Skulle valt Britax multi-tech eller britax hi-way.

• Mammut2010

Tycker också att vi har en ganska stor bil. Det kanske beror på vilka krav man har Glad

Problemet med att ha stolen i  framsätet är att jag får svårt/omöjligt att se höger backspegel.

• cicci85
    Mammut2010 skrev 2010-11-09 19:38:32 följande:

Tycker också att vi har en ganska stor bil. Det kanske beror på vilka krav man har Glad

Problemet med att ha stolen i  framsätet är att jag får svårt/omöjligt att se höger backspegel.

Jo de flesta stolar skymmer ju spegeln tyvärr. Britax twoway brukar inte skymma men den passar bäst från 2-3 år. Jag skulle montera stolen i baksätet.
  • Lantani

Vi har både hi-way och two way.
    Båda passar bra i bilen, speceillt hi-way. Two wayen sitter lite dumt där bak, även om det funkar, men den är inte att rekomendera efter babyskyddet!!

Alvin 081114 och Alice 100807
Svar på tråden Bilstol till Skoda Octavia