• Parvelnr1

Barnvagnar från SweKidz, någon som haft??

Hejsan!
    Fick se en vagn från SweKidz, Focus heter den och är en combi vagn, sitt del, ligg del, kan köpa till billig åkpåse, insats mm. Den var snygg och priset var bra, luftdäck. De ser bra ut på bilderna på nätet, liknar BRIO lite, som jag haft och är nöjd med. Vill dock gärna ha en ny vagn till tvåan då den första var begagnad och är ganska sliten.

Någon som har information kring dessa vagnar. VAD TYCKER NI?? Är det något att ha eller? 

http://www.swekidz.se/barnvagnar-focus-c-48_101.html Här kan ni kolla på nätet. Väldigt billig allting.

Tacksam för alla svar.
    /Undrande 

• Svar på tråden Barnvagnar från SweKidz, någon som haft??
  • cicci85

jag skulle inte köpa en sån vagn. Mycket hellre en begagnad vagn för de pengarna. SweKidz skulle jag öht inte köpa saker från.

• Vickan I

Vet att den vagnen säljs under lite olika namn av olika internettföretag. Den fick ganska dåligt omdöme i ett barnvagnstest av konsumentverket. Var bla lösa smådelar som kunde lossna (kvävningsrisk) med flera brister. Nu får väl många vagnar negativa omdömen i sådan tester, men kolla upp ordentligt innan du köper är mitt råd. Skulle inte köpa en vagn därifrån.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Melanie01

Vi har en focus som vi beställt från swekidz. Tycker den är jättebra. Vi kollade först igenom konsumentverkets kontroller av vagnen och av andra vagnar och kom fram till att de flesta vagnar har ju säkerhetsbrister och det man ska göra är bara att man är uppmärksam och inte lämnar barnet ensamt i vagnen under en längre stund och att man kontrollerar att tyget sitter fast  varje gång man använder den. Tycker man ska vara uppmärksam med vilken vagn man än har.

Focus tycker jag är stabil, lite mer som "gammaldags vagnar" och jättelätt att köra med, inga hjul som krånglar hit o dit. Enkel och stabil.

• Melanie01

en sak till, det är bra att läsa igenom konsumentsverkets kontroller för då vet man också vilka säkerhetsbritser man ska vara uppmärksam på.

• Parvelnr1

Tack för svaren, MER!!! Skrattande

• Parvelnr1

Oj, det var en del problem med de flesta vagnar, men kanske lite väl många med just Nowalex Focus. Synd, vågar nog inte köpa en sån förrän jag sett en live. Vet några som ska köpa en så jag får kolla på deras. Det där med selen och tyget gjorde mig lite nervös.

• MHK

Min syster köpte en sulky dubbelvagn och har använt den ett par gånger, inte alls mycket och hon tycker inte att man kan bromsa den ordentligt för lite av plasten på bromsen har redan blivit slitna. Nu ska hon sälja den på blocket. Jag skulle inte rekommendera dig att köpa från denna sidan. Jag köpte själv en begagnad vagn, endast en ägare innan som hade en son som inte var mer än ett år gammal. Jag är väldigt nöjd och det é en Brio vagn, dom kan man lita på till 100 %.

Lycka till

• BeautifulFlower

jag har haft en focus.. liggdelen är super, men sittdelen däremot tyckte jag avr oduglig. För det första satt sufletten inte uppe som den skulle, utan om den inte var uppdragen helt så åkte den ner helt, själva ryggstödet var väldigt kort och selen var för stor och gick inte att spänna ordentligt. Sufletten hade inget fäste därbak heller, så om det blåste när man var ute kunde sufletten åka frammåt istället..om du förstår.

Rekomenderar dig inte att köpa vagnen, skulle hellre lägga ut 2000 kronor extra och få en fin emmaljunga istället. Eller köpa en begagnad för samma pris som Focus ligger på.

• Nilliz2008

Hejsan

Jag är jätte nöjd med Focus från SweKidz väldigt prisvärd , problemet som konsumentverket påpekade är åtgärdade. Så en mer säker barnvagn kan du nog inte hitta

/mvh Pillan

• BeautifulFlower
    Nilliz2008 skrev 2010-11-27 19:17:49 följande:
    Hejsan

Jag är jätte nöjd med Focus från SweKidz väldigt prisvärd , problemet som konsumentverket påpekade är åtgärdade. Så en mer säker barnvagn kan du nog inte hitta

/mvh Pillan
    men då är väl bara de nyare modellerna åtgärdade eller har jag fel nu?
    Nu vet jag ju inte när testt gjordes då.. men om det gjordes nu iår.. då om man köpte denna vagn förra året så kan ju inte felet på dessa vara åtgärdade..?
  • Finesse

Detta företag är inte seriöst så jag skulle ALDRIG någonsin ge dom pengar.. NTF försöker förgäves att få tag på dom och när jag har mailat med dom har dom praktiskt taget skällt ut mig med ?? och !!. Inte alls affärsmässiga.

Skälet är att dom säljer bilbarnstol som ENBART kan vara framåtvända från 9 kg, vilket skulle innebära att man måste vända barnet kanske redan vid 6 månaders ålder. Sen skriver dom att den stolen är populärast i Sverige och fokus på säkerheten.. Jo tjena. Efter mailande med mig har dom plockat bort den texten + bruksanvisningen så nu kan inte ens föräldrar som tittar på stolen förstå att man MÅSTE vända stolen vid 9 kg, det står 0-25 kg..

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • lycka 86

ja hade en fous som ja fick skicka tillbaka efter 6 veckor, handtaget låste sej å hela vagnen va sne, kändes inte alls säker :(

• thessan09

jag har använt min vagn sedan några veckor tillbaka och är jättenöjd. vet att åtgärder gjorts och hoppas att folk ger swekidz en chans, för jag kunde inte varit mer nöjd! vagnen är rejäl, stabil och lätt att köra. sedan hade jag inga som helst problem med deras kundsupport.

• alysa

har en focus vagn från swekidz, vi är supernöjda, vi blev informerade vid köpet att den kan vara lite kall underifrån, så vi har lagt en extra madrassbit i botten, så då var det löst. i övrigt en jättebra vagn, jag skulle aldrig gå och köpa en dyr vagn istället för denna, den är grymt prisvärd och säker!

Svar på tråden Barnvagnar från SweKidz, någon som haft??