Zaria skrev 2010-11-09 01:06:38 följande:
Det var det jag reagerade på, citerar "Hon har förstört en familj genom att tycka att hon inte älskar pappan till sina barn." Varför är det så fel att inte älska pappan till sina barn? Mig veterligen styr man inte över sina känslor.
Nej, man styr inte över sina känslor. Men jag tycker att om man bestämmer sig för att skaffa barn tillsammans så har man tagit ett besut att bilda en familj med den man älskar.
Och som vi alla vet har ett förhållande bra och dåliga tider.
MEN, är barn med i leken så tycker jag att man inte bara kan avsluta ett förhållande som man gör när man "bara" är ihop.
Då har man tagit ett beslut att sätta barn till världen, och de har en rätt till att växa upp i en intakt familj med mamma och pappa.
Själv skulle jag aldrig spola mannen som är far till mina barn.
Enda godtagbara ursäkten i min värld är om mannen skullemisshandla mig eller barnen eller utsätta de för sexuella (eller andra) övergrepp.
Men bara för att jag inte har lika många fjärilar i magen efter 3 år så skulle jag ALDRIG ens komma på idén att förstöra min lilla familj utan kämpa med näbbar och klor. Gräset är inte grönar epå andra sidan...
Skulle pappan till mina barn lämna mig, ja fine..... hans beslut... men jag skulle ALDRIG gå med på att leka lyckliga familjen och fira födelsedagar eller jul med honom.
Familjen finns inte längre, och då tycker jag att varje förälder firar för sig med sina nya partners och sin familj.
Dessutom är jag övertygad om att ett barn uppskattar flera kalas än ett.
I vårt fall har biomamman mamma,pappa, bror med hustru o 1 barn.
De firade bonusdottern (tillsammans med lillebror) och tro mig, tjejen berättade när hon kom till oss att hon njöt utav att vara i medelpunkten utav dessa människor.
Sen hade vi kalas (farmor + farfar, 3 fastrar med män o barn, min mor oh min bror)
Tjejen tyckte att det var underbart igen att få stå i medelpunkten en gång till.
Vi har även detta "lilla" problem: Min mamma är pensionär och har all tid i världen.
Jag vet inte hur ofta hon har hoppat in och hämtat barnen på dagis/ fritids när det har varit biomammans vecka då fröknarna ej har lyckats nå biot, och pappan kanske satt i möte och kunde inte svara i telefon/ var i en annan stad och kunde inte hämta.
Min mamma ställde då upp och hämtade de sjuka barnen tills någon utav oss kunde sluta jobba.
Men hon var inte bjuden till kalaset som bion hade ordnat.
Hur schysst är det?
Då barnen avgudar sin Bonusmormor och hon dem så vill de gärna fira födelsedagar tillsammans.
Därför är det väl enklast för alla om det blir 2 kalas....
Sorry för ett långt svar men jag är tvungen att försöka förklara till oförstående personer