• Sadness

13 månader, pekar ej!

Jag har övat övat övat med honom, men han förstår inte att jag vill att han tittar på lampan tex.
    Han tittar på mitt finger och försöker alternativt sticka sitt pekfinger i min mun Obestämd

Är det normalt att en bebis på 13 månader "inte kan" peka?

• Svar på tråden 13 månader, pekar ej!
  • Alexi

Vad sjutton, är det viktigt att kunna peka? Min dotter på 23 månader har väl sista månaderna börjat fatta det där med pekande men ser fortfarande inte alltid vad vi pekar på.

• Sadness
    Alexi skrev 2010-10-27 22:04:34 följande:
    Vad sjutton, är det viktigt att kunna peka? Min dotter på 23 månader har väl sista månaderna börjat fatta det där med pekande men ser fortfarande inte alltid vad vi pekar på.
    Ursäkta mig då, det är ju första barnet och jag har ingen aning om dessa "småsaker"! Flört
    Många bebisar är ju så tydliga med sitt kroppsspråk.

Vad gjorde din dotter?
  • Alexi
    Sadness skrev 2010-10-27 22:54:39 följande:
    Ursäkta mig då, det är ju första barnet och jag har ingen aning om dessa "småsaker"! Flört
    Många bebisar är ju så tydliga med sitt kroppsspråk.

Vad gjorde din dotter?
    Nej, det var inte menat som någon kritik, jag blev bara häpen.

Vad gjorde hon med vad?
  • madeleeneee

tror min tjej började peka när hon var runt 13 månader.. var med så orolig men sen kom de o nu pekar hon på allt..
    hon säger dock inget än..=( inte ens mamma..
    o hon är 14 månader nu..
    de kommer nog de där pekandet ska du se..=)

• CorinnesMamma

min dotter (14mån) pekar inte på "kommando", hon pekar (dvs med hela handen) på t.ex lampan och säger "däääh" när hon vill att jag ska lyfta henne upp till lampan / säga ordet lampa. Så när jag frågar henne vart lampan här skiter hon i att peka påden, men 5min senare när hon själv vill "visa mig" lampan så pekar hon på den....antar att det har med hennes egna vilja att göra?! Till saken hör kanske också att hon är gravt synskadad, så hon ser inte speciellt mycket och blir därför kanske inte fascinerad över saker i hennes omgivning, och pekar därför inte på dem.

Svar på tråden 13 månader, pekar ej!