• Armani

Bilbarnstol som tar liten plats??

Ska börja kolla runt efter en bilbarnstol till lillebror som han kan byta till efter babyskyddet. Letar efter en stol som inte tar så mycket plats. Som det är nu har vi vår 2-åring i en Maxi Cosi Mobi i framsätet och babyskyddet i baksätet bakom passagerarsätet och redan nu är det minimalt med plats, iofs har babyskyddet en bas som tar plats, men ändå. Det finns heller ingen möjlighet att ha stolen bakom förarsätet iom att sambon är så pass lång.

Det spelar ingen roll om stolen är mer lämpad åt ett litet större barn (mindre ombonad tex), då får vår tvååring ta den ist och lillebror får ta Maxi Cosi´n

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Bilbarnstol som tar liten plats??
  • Liten Mjau

Vi har en Brita hi-way och vi tycker den tar ganska lite plats. Gå till en handlare och be om hjälp. Vad har ni för bil?

• Armani
    Liten Mjau skrev 2010-10-26 13:34:18 följande:
    Vi har en Brita hi-way och vi tycker den tar ganska lite plats. Gå till en handlare och be om hjälp. Vad har ni för bil?
    Vi har en V40. Ja det ska vi göra framöver, men vill gärna höra lite åsikter först
  • Armani
    Liten Mjau skrev 2010-10-26 13:34:18 följande:
    Glömde ju fråga! Vad har ni för bil? Och har ni fler stolar i bilen? Vart i bilen har ni den?
  • Mumin80

Vi har också HiWay. Åtminstone i Ford Focus så får den plats i mitten bak. Då kan ni ju ha kvar den andra i framsätet. Hiwayen ska klara upp till 4 år, den är ganska rymlig "inuti" och har ett ganska kort säte som borde ge gott om benutrymme när barnet växer. 

• Armani
    Mumin80 skrev 2010-10-26 14:10:12 följande:
    Vi har också HiWay. Åtminstone i Ford Focus så får den plats i mitten bak. Då kan ni ju ha kvar den andra i framsätet. Hiwayen ska klara upp till 4 år, den är ganska rymlig "inuti" och har ett ganska kort säte som borde ge gott om benutrymme när barnet växer. 
    Är den godkänd att ha i mitten bak även om man har en sån där förhöjning? Fast ändå tror jag nog att det kommer att stypa i förarsätet om sambon kör Obestämd Men ska absolut kolla upp den, kan den vara bakom eller framför Cosi´n så hade det varit kanon, för en stol måste han ju ha iaf
  • tinis77

Jag hade köpt en britax two-way till stora, och satt den bakom passagerarsätet. Lilla hade jag satt i maxi cosin i fram.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Armani
    tinis77 skrev 2010-10-26 18:11:16 följande:
    Jag hade köpt en britax two-way till stora, och satt den bakom passagerarsätet. Lilla hade jag satt i maxi cosin i fram.
    Är det någon mer skillnad på Hi-way och Two-way mer än att man kan ända two-way framåt?
  • tinis77
    Armani skrev 2010-10-26 19:23:15 följande:
    Är det någon mer skillnad på Hi-way och Two-way mer än att man kan ända two-way framåt?
    Two-way är större. Har bilder i mitt galleri med äldsta sonen i alla våra stolar, där ser man vilken skillnad det är på de.
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Liten Mjau

Vi har en v70. Vi gillade inte two-wayn för den är så upprätt. Vår dotter gillade inte den när vi åkte långt (vi lånade en ett tag). vi har hi-way'n bakom passagerarsätet, det går fortfarande att sitta fram som vuxen. Den funkar även att ha fram.

• Armani
    tinis77 skrev 2010-10-26 19:33:36 följande:
    Two-way är större. Har bilder i mitt galleri med äldsta sonen i alla våra stolar, där ser man vilken skillnad det är på de.
    Tack, då ska jag kika in
    Liten Mjau skrev 2010-10-26 20:19:45 följande:
    Vi har en v70. Vi gillade inte two-wayn för den är så upprätt. Vår dotter gillade inte den när vi åkte långt (vi lånade en ett tag). vi har hi-way'n bakom passagerarsätet, det går fortfarande att sitta fram som vuxen. Den funkar även att ha fram.
    Ok, låter ju bra För mig som är väldigt kort för det ju inte så mycket, men just iom att sambon är så pass lång som han är så finns det inte en chans att vi skulle kunna ha den någon annanstans än just bakom, eller framför, den andra bilbarnstolen. Alternativet är ju att byta ut bägge stolarna, men det känns lite onödigt när vi är så nöjd med Cosi´n oxå... Men ska höra om vi kan få prova den nånstans
  • nea82

Britax Hi-Way har vi och vi testade många olika stolar innan vi bestämde oss. Hi-wayen kändes som smidigast, lättast och den som tog minst plats. Men det kanske är olika i olika bilar..?

Svar på tråden Bilbarnstol som tar liten plats??