• Angels

Sto som kastat?

Idag flyttade min häst. När de kom fram med henne så hade hon bajsat och bajset var täckt av slem. Kan stoet ha kastat eller kan det vara något annat? Hon har gått tre månader och det var inget blod, bara segt illaluktande slem.

Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Sto som kastat?
  • Tessie2022

Tror inte att hon har kastat - då borde det finnas något mer (men det kan ju alltid vara början till kastning och hon kastar fostret i hagen sen).. Så enda sättet att veta säkert är ju ta ut veterinär som gör ultraljud, rektalundersöker henne eller tar blodprov. Lycka till!!

Mitt sto kastade/resorberade sitt föl (vet dock ej när - men var tom på 90 dygnet) och jag märkte aldrig något alls..

• Angels

Tack! Vi har efter det tagit blodprov som visade att hon fortfarande är dräktig, så vi håller tummarna för att det i början av juli kommer en liten. :)

• Tessie2022

Vad kul! Då får vi hålla tummarna! Är så otroligt spännande och kul att vänta/få föl!

Lycka till!

• Angels
    Tessie2022 skrev 2011-02-10 20:11:37 följande:

Vad kul! Då får vi hålla tummarna! Är så otroligt spännande och kul att vänta/få föl!

Lycka till!

Ja det är verkligen helt underbart! Fölet blir vårt 22:a så vi har helt klart varit med förr. Denna gången är dock stoet sålt så vi kommer tyvärr inte vara med när fölet växer upp, utan få hem det först när det är avvant. Jag håller tummarna för en liten hingst. Vi får se vad det blir. :)
Svar på tråden Sto som kastat?