t0va skrev 2010-12-08 20:21:49 följande:
Kan ju ge en liten varning, vi fick byta till nutramigen eftersom bvc inte skrev ut profylac, då blev han förstoppad. Sen skrev allergiläkaren på sjukhuset ut Althera och det har vi kört en vecka och jösses så dålig sonen blev. Han har varit knasig i magen, jättegasig, orolig, skrikit massor. Sådär skrik som skär i kroppen.
Så jag ringde allergisköterskan idag och hon tror att laktosen i althera kan skapa problem för min son. För nu hade han samma symtom som på mjölkmaten. Nu får vi testa profylacen vi har hemma igen och om det blir bra får vi recept. Men redan idag efter ett dygn så är han lugnare. Igår skrek han i panik när vi skulle försöka få honom att sova, det enda som hjälpte var att han fick ligga i min säng och ha flaskan i munnen. Jag och sambon fick turas om att trösta för det gick inte att fokusera med det skriket. Precis som på mjölkmaten.
Ibland så kan det alltså bli problem med de olika sorterna också, så man är medveten om det ifall det ska bytas. Nu verkar han somna själv efter 10min gny, istället för de 2 timmar som det tog igår.
Ja, det är verkligen en djungel :( Nutramigen är 5:e sortens ersättning vi testar. Plus att vi har testat alla möjliga olika sorters flaskor. Igår var en riktigt jobbig kväll för vår Skrutt. Men det kan ha berott på förkylning också, 4,5 vecka gammal och förkyld, inte kul. Har ångest när kvällarna närmar sig... Skulle behöva en "bra" natt i natt.