• kutte

Fostret har en cysta i buken

Hej, har varit på rutin UL och är i vecka 32. Jag fick reda på att barnet har en liten cysta i buken. Barnmorskan sa att det inte var något att oroa sig för och att det normalt försvinner när barnet föds. Men varför är jag orolig? Jag ska få en ny tid så att en spec läkare får kolla på det bara för att se så att den inte växer och så att inte barnet känner obehag av den. Är det någon som har varit med om detta eller känner någon som har haft ett barn med någon cysta? 

Hjälp! Är orolig... 

• Svar på tråden Fostret har en cysta i buken
  • Freakofnature

rutin ul i vecka 32???är inte rutin ul i vecka 18 typ?

förstår att du är orolig, men det är säkert som hon säger..

• kutte

Ja, det stämmer men här i malmö har vi 2 rutin UL. En i v 18 och en i v 32. 

• Freakofnature

okej hoppas du får en tid hos spec.läkare omgående, sånt där är jättejobbigt att bära omkring på. Min son hade nåt fel på hjärtljuden när han låg i magen. Först var det lite panik, sen sa de att det nog skulle växa bort.. och när han kom ut var han fullt frisk

• kutte

freakofnature: skönt att höra att allt är bra med honom nu Skrattande det jag mest är orolig för är att det kanske är något värre som cancer eller liknande. Alltså det snurrar runt i huvudet.

Ingen annan som vet...? 

• önskas3

En kompis till mig fick en dotter,tösen hade också en cysta på ena äggledaren det fick dom veta på RUL.
    Lill tjejen opererades när hon bara var någon vecka (tog bort äggledaren) & allt gick jätte bra & tjejen har aldrig haft problem efter detta.
    det är klart att man oroar sig för allt som inte anses "normalt" men jag tror att du kan vara lugn,cystor är vanliga & i de flesta fall inget allvarligt,se det positiva i att läkarna redan sett det på UL då kanske de vet om något behöver göras när bebis kommer.

Grattis & lycka till från en annan väntande mamma i v.32 Skrattande!

Svar på tråden Fostret har en cysta i buken