EbbsansMamma skrev 2010-10-19 23:08:52 följande:
Jag piercade mig första gången när jag var 13 , dock så gjorde jag det själv bara för att jag inte fick för min mamma. Men efter att jag gjorde det, så fick jag pierca mig i studio & även tatuera mig. Var 15 när jag tatuerade mig första gången.
Hade jag varit min mamma då, hade jag varit mer sträng..
Jag är idag 19 år, och har piercat mig ett antal ggr i ansiktet, men enda piercingen som finns kvar är i tungan, för jag vill inte ha någon som syns längre.
Dock finns ju tatueringarna istället, och vissa önskar jag verkligen att jag hade tänk igenom! Tror jag är nöjd med 6 av 10 tatueringar, och jag är verkligen besviken på mig själv över att jag inte tänkte igenom allihopa innan jag gjorde dom.
Man tänker verkligen efter nu, när man själv väntar barn. Jag kommer verkligen hålla sten hårt på att mitt/mina barn ska vara över 15 innan dom piercar sig eller 18 när dom ska tatuera sig, och verkligen tänker efter gällande tatueringar.
Helst vill jag inte att mitt/mina barn ska pierca sig alls.. jag vet ju själv hur snygg man är med alla små ärr efter dom!
Jag håller med :)