• Vilaa

Har ni fått huvudvärk av Trombyl?

Glömde ju förståss fråga läkaren när jag ändå var där så frågar er här, ni som ätit Trombyl för upprepade missfall, har ni haft några biverkningar?

Jag är gravid igen efter 3 missfall på ett år, doktorn tyckte vi kunde testa Trombyl för det kan iallafall inte skada sa han.  Så började äta det från pluss, har haft lite småblödningar till och från som gör att man är jäkligt knäckt och orolig men på VUL ser det fortfarande bra ut så hoppet lever.

Har dessutom läste att det är bra vid havandeskapsförgiftning och det hade jag med när min son föddes så hoppas trombyl ska göra dubbelt upp för mig Glad

Iallafall så känner jag mig så hängig, mår jätte illa hela tiden, är fruktansvärt trött och har huvudvärk.
    Brukar inte få symtom så tidigt  så kan det vara Trombylen eller är det bara ett bara tecken på att man är gravid? (Är bara 6+ nu )  Särskilt huvudvärken funderar jag över, är det tillfälligt bara eller kan det vara Trombylen?

Egentligen är det skit samma för jag äter vad som helst som hjälper det att gå vägen, men kan vara intressant och höra andras erfarenhet.

• Svar på tråden Har ni fått huvudvärk av Trombyl?
  • Annica P

Grattis till graviditeten! Hoppas verkligen att det går vägen nu. Mitt svar är väldigt kort, jag har inte känt av Trombylen alls och har nu tagit det i 1,5 år. Visst kan det vara graviditetssymptom!

• Bling1975

Jag har inte heller känt av Trombylen som jag har ätit ganska länge nu. Det kanske inte är relaterat till varken graviditet eller trombyl. Det går ju mycket sjukdomar så här på hösten. Jag har varit hängig med huvudvärk senaste veckan utan att det riktigt bryter ut.

Lycka till med graviditeten!

Stitch längtar efter Lilo
  • Vilaa

Men herregud, ja jag kanske bara är på väg att bli sjuk Glad

Jag har inte ens tänkt den tanken, är så jäkla inne på det här med graviditet och mediciner hit och dit.. Haha.

Men det låter ju faktiskt rätt så logiskt att jag kanske går och drar på något, tack för tipset =)

• Mumsa73

Jag hade en enorm huvudvärk vid min lyckade graviditet så jag ser det som positivt. :)

• isisisis

Ja.Jag har fått huvudvärk Alla gånger jag tagit trombyl,därför fick jag Fragmin istället.

• Vilaa

Tack för era svar! Jag har verkligen jätte jobbig huvudvärk hela tiden. =( Frågade en mvc som trodde det var hormonellt av graviditeten bara, men jag tror det är trombylen, som isisisis hade erfarenhet av med.

Har lite småblödningar med så är skit rädd att det skiter sig denna gång med, känner mig helt sänkt av huvudvärk, illamående och orolig =/

• Mumsa73

Jag har förresten också huvudvärk utan att ta Trombyl (tar progesteron + progynon). Fick det vid förra graviditeten också. Hoppas allt ordnar sig för dig!

• Erien

Jag inser att detta är en gammal tråd, men kanske någon söker upp den ändå.

Det verkar väldigt konstigt att få huvudvärk av Trombyl med tanke på att den aktiva substansen (Acetylsalicylsyra) är samma som i en del värktabletter.

Däremot har jag också haft huvudvärk som ett tidigt graviditetsymtom, säkert till minst vecka 8.

Svar på tråden Har ni fått huvudvärk av Trombyl?