Om pappan INTE skriver under flyttanmälan?
Om man har gemensam vårdnad. Sen vill jag flytta med mitt barn men pappan skriver inte under. Vad händer då?
Om man har gemensam vårdnad. Sen vill jag flytta med mitt barn men pappan skriver inte under. Vad händer då?
Skatteverket gör en utredning på var barnen bor den mesta tiden.
Ni får papper hem som ni ska fylla i.
Bor dom den mesta tiden hos dej, flyttas dom tillslut iallafall, men tänk på bla om du har bostadsbidrag.
Den kommer inte att komma under utredningen.
Det bästa är att ni diskuterar genö var barnet/barnen ska bo med
Alltså barnet bor med mig. Pappan flera mil härifrån. Men ev. ska vi flytta till en annan lgh bara.
Jag har nyss flyttat och pappan skrev inte under pappren.
Tog ca två veckor, sen blev dom folkbokförda här ändå. Gick snabbt och smidigt tycker jag
Har varit med om samma sak men jag ringde till soc och fick reda på att jag lugnt kunde flytta och att de kom att utreda varför han inte gick med på det och var barnet bodde. Jag bara flyttade och märkte inte mer av det sen.
Lycka till
Jag har två barn, båda var inskrivna hos mig. Men i samband med min flytt så vägrade han skriva på den ena barnet . Och då blev det automatiskt den ena hos honom. Vilket resulterade i krångel med allt som betalas via autogiro till komunen. Mer krångel men det skiter han i som inte ens betalar för nåt.
Han tror att barnbidraget räcker i oändlighet.
Det där hände precis mig, min dotters far vägrade skriva under. Han ville att dottern skulle vara folkbokförd hos honom.
Skatteverket gick runt i cirklar och fadern och jag fick skriva om allt som handlade om vår dotter, som umgänge, bvc, dagis osv... deras "utredning" pågick i 2-3 månader... segt! Men tillslut skrevs min dotter på min adress där hon även bor (hon bor hos mig i alla vardagar och hos pappan fre-sön, varje helg i månaden)..
så på den vägen blir det om han vägrar skriva på pappret.
samma gäller mej!
Jag undrar,jag har flyttat ett par gånger under åren och han har alltid vägrat skriva på.
jag har två barn till med en annan man,min man jobbar på annan ort vilket innebär veckopendling.
Vi flyttatde dit vi bor idag för 3 årsen för att kunna vara nära den enda familjen som finns min familj.
Idag är min mamma döende och vill jag och min man när allt dett ÄR ÖVER KUNNA LEVA TILSAMMANS varje dag.
Det inneär en flytt till.
Problemet är att jag blev tvungen vid sista flytten att skriva under et avtal där jag måste lämna över tjejen till pappan för boende vid en ev flytt till eller att inte skolan funkade på detta stället.
hon är snart 10.
Kan jag göra något åt det?
Jag har pratat med min tjej om att hon kanske skulle bo med pappa men hon vill absolut inte.
V ad ska jag göra?
Han går inte att prata med.
Ja,pappan krävde det ...
historien är lång,
Men det har alltid varit så att jag ahr varit rädd för att konfrontera honom.
Jag har av olika anledningar haft lite svårt att rota mej,så det har blivit några flyttar.
Men det har alltid funnits en stark anledning och lika så denna gång då jag och min man har för tanke att förena familjen helt.
Och då jag kan få ett jobb,
Det måste ju väga in.
Plus att det blir 4 mil närmre för "pappan" till sin dotter.
Skulle ni ya konfrontationen?
Min son har stått skriven hos mig i 1år och nu ska vi flytta.Pappan vägrar skriva på( ska bara flytta inom samma stad) vi har varannan vecka
Vad gör jag? jag klarar mig inte utan bostadsbidrag