• Tozz82

Viktigt behöver RÅD!! Nu kokar jag snart över!!

Alltså man slutar aldrig förvåna sig över min bonusdotters mor.

Mamman jobbar på socialförvaltningen (med barnfrågor o dylikt)

Hon kan helt plötsligt totalvägra o lämna ifrån sig dottern trots att det är pappans helg för "hon anser att hon kan göra så om hon vill"

Dom har nu kommit överrens om att skriva papper på växelvis boende (varannan vecka)
    Och pappan ringer o beställer tid hos familjerätten. 3 dagar EFTER han fått lappen med tiden så ringer dom o säger att dom inte kan ta hand om det för "hon jobbar ju här".
    Dom visste redan från början när han ringde vem han var o vilken som är dotterns mamma.
    Sen när han anser att det är inget som ska gå ut över dottern eller han och ber dom då ta in någon annan så säger dom att det är HANS skyldighet..
    Man kan ju ärligt talat undra var fan dom fick sin utbildning ifrån!!!

Vet snart inte om jag orkar leva såhär längre.
    Tycker så fruktansvärt synd om dottern.
    Varje gång vi lämnar henne så klamrar hon sig fast vid pappan för hon är livrädd att han ska lämna henne. (mamman har ju varit så snäll o skrikit till dottern att det är pappan som valt o inte ha henne när det i själva verket är hon som vägrat han o hämta henne!)

Någon som har något förslag på hur man ska göra?

• Svar på tråden Viktigt behöver RÅD!! Nu kokar jag snart över!!
  • Cecilia1986

Jag tycker ni ska gå till en annan familjerätt i en annan kommun.
    Tyvärr så är ju socialen så idiotiska att dom kommer garanterat stå på moderns sida eftersom hon själv jobbar på socialen. Någon om hon borde förstå att man inte gör så som hon gör.

Varför hata när man kan älska?
  • rasmus mamma

Kan du inte prata med någon chef på plats? Dom har ju ändå en skyldighet att hjälpa. Tycker du ska kolla upp om dom har rätt att bete sig såhär lr om d räknas som tjänstefel... Dom måste ju kunna plocka in någon "utomstående" som kan ta erat fall? Hoppas d löser sig för allas skull och framför allt barnets.... Kram

• Birgitta2

De på soc kan självklart inte ta i ärendet. Det är ju jäv och de FÅR inte hantera det här. Däremot bör de hjälpa till att ni får tid på annan plats, kanske i annan kommun.

• Tozz82
    Birgitta2 skrev 2010-10-13 11:52:15 följande:
    De på soc kan självklart inte ta i ärendet. Det är ju jäv och de FÅR inte hantera det här. Däremot bör de hjälpa till att ni får tid på annan plats, kanske i annan kommun.
    Socialen SKA INTE ha någon samtalsnivå med familjerätten INNAN misstanke om vanvård o dylikt ligger i grunden! DVS om det inte är absolut tvunget ska dom inte ha något gemensamt med barnet!
    Citat från en socialarbetare jag hade när jag hade problem med sonens far själv.
    Cecilia1986 skrev 2010-10-13 11:44:29 följande:
    Jag tycker ni ska gå till en annan familjerätt i en annan kommun.
    Tyvärr så är ju socialen så idiotiska att dom kommer garanterat stå på moderns sida eftersom hon själv jobbar på socialen. Någon om hon borde förstå att man inte gör så som hon gör.
    Ja man tycker verkligen att hon borde inse bättre...
    Hon ringde han förra veckan o sa att det va sååååå synd om henne för hon höll på o gå in i väggen för dottern va så hopplös o de ena me de andra o börjar skrika åt ungen för hon inte borstar sitt hår..
    Det är inte mamman det är synd om det är DOTTERN.
    Det försöker både jag och min sambo framtala..
Svar på tråden Viktigt behöver RÅD!! Nu kokar jag snart över!!